Heeeey there!

Hej hej Gummitjej!

Har sitter man hemma hos storasiz och ar matt och belaten efter var fantastiskt goda hemmalagade pizza, Yum! Har paborjat sista veckan i Aussieland. Tanker inte sa mkt sa utan njuter av stunden istallet. Pa fredag drar jag och syrran till Brisbane for lite systerhang i form av shopping, god mat, lyxigt hotell, drinkar och sakert lite dans. Life is pretty easy right now. Har inte haft en enda dag med daligt vader under hela den har semestern, det ar ju helt makalost att man kan ha san tur! Det har kommit regnstank sammanlagt  5 minuter uppdelat pa 2 dagar under semestern. Kan inte riktigt fatta att jag har san tur! Evigt tacksam ar jag iaf.

Ett par Thaibilder som jag hitta pa syrrans dator!

Over and out!

Im alive

Jag lever och har det gött. Dator håller dock på att dö ifrån mig varpå dåligt med updates här. Gör inte så mkt, kanske lite skönt till och med.

Mmmm färsk nybakad fudge!

Tjing

Insikter som känns och bränner lite extra.

Jag och storasyster har haft syster-tjej-kväll här i min legga ikväll. Har förlustat oss med mörk choklad, popcorn, nötter och cola. Sämre kan man ha det! Ibland kniper det till lite i hjärtat. Som när jag ser ngt på TV som påminner om mamma eller när jag plötsligt påminns om att jag om en och en halv vecka ska lämna Peregian och min fina storasyster. Tänker inte så särskilt ofta för jag tycker om att leva i nuet, inte oroa mig för 'senet', men idag slog det mig och jag kände mig så sorgsen. 'Hej då, ses om 2 år'. Klart som fan det gör ont.

Dagen har annars spenderats åt att springa nära 7 km i Noosa nationalpark imorse. Efter det blev det sol och bad och sen lunch på en mysig restaurang precis vid vattnet. Kvällen spenderade vi alltså åt tjejgrejer som att måla naglarna, tjejsnack och 'Bridesmaids'. Klockan närmar sig midnatt och det är dags för mig att sova.

Fin strand i Noosa

Jätte-jättegod lunch! Systrarna vars passion i livet är MAT!

Natti natt.

Good monday!

Goder afton!
Idag har varit en stressens dag. Blev plötsligt väckt ur min bubbla och tillbakadragen ner på jorden och till vardagen. Kom lite som en chock. Insåg att det när jag kommer hem bara är två helgen kvar till jul.

Dagen har jag spenderat på stranden i Mooloolaba samt att käka lunch med storasyster i affären och bara ha det gött.

Nytt halsband på mig idag (oj vilken suddig bild det blev):

Klockan närmar sig tion och det är dags att sova. Imorgon blir det en repris av förra tisdagen. Löptur i Noosa nationalpark, sol och bad och lunch i Noosa. På kvällen blir det systerhäng med DVD och popcorn. Underbara tisdag!

Natti natt.

Bild från parken igår:

Oj, såg inte alltför brun ut i det ljuset haha

Another day in paradise

God morgon på er!
Har varit ute en timme och promenerat på stranden och kört lite olika yogaövni9ngar här på morgonkvisten. Nu har jag precis duschat och fått på mig lite kläder och sitter på balkongen i solen och äter frukost. Sämre kan man ha det va!

Helgen har varit jättefin. I fredags hade vi ju BBQ och i lördags spelade jag och siz drygt en timmes tennis och badade i havet. Sen tog vi med barnen och åkte till ett utomhusbad i Sunshine. Jag o syrran låg i skuggan o läste magazin och kidsen lekte i poolerna i 5 (!) timmar. Kvällen blev det jättegod fläskfilegryta. Söndagen spenderade jag åt att strosa runt på marknade n i Peregian på morgonen och sen la jag mig på stranden och solade och badade. Mötte sen Helen vid 14.30 i parken för lite livemusik och picknick, underbara söndag! På kvällen skypade jag med pojkvän och läste tidningar.

Lite bilder:

Storasyster i fredags på deras altan!

Pearl och Helen i parken igår.

Jag och syster.

Det är satans segt att ladda upp bilder så jag hinner inte mer för nu kommer snart syrran och hämtar upp mig!

Adios och på återseende!

Me, Myself and I

Igår spenderade jag dagen alldeles ensam med att promenera till Collum (7 km) på stranden, ta ett dopp i havet,  äta lunch på en servering med havsutsikt, strosa i affärer, köpa lite smått och gott, dricka en smoothie och sitta och läsa i en skön fotölj på ett mysigt café och sen gå hela långa vägen hem igen i högvatten = mjuk sand = utmaning för ben och rumpa haha Jättemysig dag verkligen.

Lovely lunch på RAW Energy!

Kvällen spenderades åt grill n´chill hos storasyster med familj. Jag målade naglarna röda och satte i örhängen för att förstärka fredagskänslan.

Nu är klockan strax efter sju och snart kommer syrran och hämtar upp mig så ska vi dra iväg och spela lite Tennis!
Ciao!

Lovely morning!

Guten morgen!
Klockan är strax efter åtta och jag sitter på balkongen och äter vattenmelon. Var nere på stranden resan vid 06.30 imorse och promenerade och körde ett pass yoga. Hjälp vad ovig jag är men men, det är ju bara att jobba på det. Det är världens skönaste grej att göra på morgonen iaf. Man startar liksom dagen med ett lugn.

Imorse innan promenaden (ny top från Lorna Jane).

Idag ska jag nog promenera bort till Collum. Man kan gå hela vägen på stranden dit! Skulle gissa att det är cirkus 7 km, ska ta med runkeeper och kolla. Jag sprang ju 5,5 km igår och då hade jag ännu inte landat i Collum men det kändes som att jag var hyfsat nära. Tänkte käka lunch där och sätta mig på något café och spana på folk och strosa i affärer.

Stranden där jag kör yoga och promenerar!

Ha en fin dag folkens (ja det är ju kväll för de flesta av er iofs men ändå).
So Long!

Vardagslyx, att göra vad fan som faller mig in.

Goood Morning!
Startade morgonen med att ligga och dra mig i sängen till 7.30 innan jag äntligen tog mig upp, fick på mig träningskläderna och gick ner på stranden (köpte nya träningskläder från Lorna Jane som en för tidig julklapp till mig själv igår, så himla sköna och snygga! Verkligen funktionella och känns som ett andra skinn. Två par byxor och två toppar). På stranden joggade jag en halvtimme och det var så varmt att jag trodde jag skulle dö, inte minsta vindpust. Sen promenerade jag samma väg tillbaka och stannade på vägen och hoppade i havet. Så himla skönt!

Har hittat ett trådlöst här i huset men det funkar bara korta korta stunder så vi får se om jag kan publicera det här haha

Sitter på balkongen och ser ut över havet och äter en mango. Det går bra nu, livet är gött.

I. Am. Loving. It.

Hej på er!
Har inte riktigt fått det här med internet att dungera här i AU. Men nu har jag hittat ett Starbucks. Sitter med en iste och spanar på folk med en utsikt över esplanaden och havet. Det går bra nu.

Allt är jättebra. Jag njuter av varje sekund här. Joggar med syrran, badar, solar, promenerar och bor i den mest fantastiska lgh ni kan tänka er. Fantastisk utsikt över havet i ett lugnt område. Idag är jag med syrran i Mooloolaba. Hon jobbar i affären och jag strosar runt. Igår spenderade vi hela dagen i Noosa och Noosas nationalpark med löptur, sol, bad och fantastisk lunch. Idag började jag min morgon återigen med en promenad på stranden och lite yoga. Jag börjar hitta lugnet, jag börjar landa nu och jag älskar känslan. Kan inte minnas när jag senast kände mig såhär lugn och avslappnad!

Utsikten från min lgh. Det tar ca 5min att promenera ner till stranden fran min lgh. och verkligeheten ar som vanligt sa mkt vackrare an vad en bild kan fanga.

Syrrans helst fantastiska lilla butik. Älskar den!!

Jag på stranden igår.

Jag o syrran igår i Noosa nationalpark! (Efter löprunda, sol och bad)

Gårdagens fantastiska lunch i Noosa!

So Long!

Australia Calling

Framme i Australien efter lang och nastintill somnlos natt pa flyget. Insag dessutom att det var askovader utanfor fonstret med blixtar vilket inte direkt gjorde det lattare att kunna somna haha

Hoppas allt ar bra med er darhemma for med mig ar det jattebra forutom att jag saknar pojkvan massor och ar sliten efter resan. Njuter i ovrigt av semestern i fulla drag!

Gor en langre update med lite bilder en annan dag.
Pa aterseende!

Sunday baby!

Hej på er därhemma!
Här kommer en hälsning från fina Thailand och vår lilla sjukstuga! Igår var Pearl magsjuk, idag Helen och nu ligger Flynn utslagen på toaletten och halvkräks. Antar att det är resultatet av att dela rum, toalett och vattenflaskor med varann i över en vecka. Står jag på tur månne? Jag själv har lyckats dra på mig ett fästigbett. Och vilken fästing sen, inte alls som dem hemma. Jätte jättestor. Pappa fick ta bort den och nu har jag ett rött märke, är svullen och öm, lite stickningar i fingrarna och jävligt ont i samma arm/axel/nacke. Hoppas att det beror på Thaimassagen som jag tog igår efter att jag och farsan varit ute och promenerat i 6 timmar i brännheta solen. Jättehärlig dag igår som avslutades med ett dopp i havet och middag på en mysig restaurang vid havet.

I övrigt har vi snorklat och sett massa fina fiskar, shoppat, promenerat, badat massor i havet, badat lite i poolen, sett elefanter, varit vid ett vattenfall, sett vilda apor, varit på flera olika stränder, ätit en massa god mat!

Idag när syster var sjuk så tog jag med mig kidsen ner på byn och så fick de köpa lite grejer. Flynn köpte ett Chang-linne och brillor och Pearl en klänning och brillor. Sen åt vi glass nere på stranden och en fruktshake i ett stånd (har ätit massvis med såna, får passa på när det finns tillgängligt för 30-50 bath).

Aaaanyway, hoppas ni har det gött!
So Long och på återseende!

Det tar så fasligt lång tid att ladda upp builder men här är ett par iaf.

Lever och frodas.

Här är allt i sin ordning. Ville bara ni skulle veta det. Hälsa alla jag känner och bryr mig om!

Living the dream

Senaste dagarna har jag legat och guppat i 28 gradigt vatten mest hela dagarna, legat och läst från skuggan av ett par palmer på stranden, druckit otaliga frukshaker, fått thai-oil-massage på en bädd i skuggan på en paradisstrand, ätit massvis med färsk frukt, ätit ännu mer himmelskt god Thaimat, shoppat bikinis, förhandlat om priser med solskygga Thailändare, haft intressanta samtal med min far, pratat om kärlek med min syster, kastat boll med mina systerbarn, tänkt mycket, saknat mer, njutit av livet till fullo.

Livet är fint. Livet är fan underbart.

Så ni förstår säkert, blogga är inte prio 1 i detta paradis.

Leva livet och njuta av stunden är Prio 1.