Flyget

Sitter på flygplatsen i Brisbane och har precis ätit lite, ska boarda planet om en stund. Tommy är ute och tar en cigg i brist på snus.
Tuff morgon och så himla mycket tårar och ångest och magknip. Det blir aldrig lättare att säga hej då. Fy fan vad jag hatar det. Hade iaf rn underbar sista dag igår!

Vi hörs när vi är åter på svensk mark!

Underbara fantastiska härliga semester! Så otroligt nöjd och glad över vår perfekta semester!!! 1 regndag på 5 veckor, det är rätt bra jobbat :D

1 dag kvar, sen ses vi igen Sverige!

Hej fina ni! På söndag landar vi åter på svensk mark! Idag har syrran jobbat så jag och älsk har hängt på stranden och lekt i vågorna! Började dagen med att han surfade och jag joggade och promenerade på stranden. Sen efter en dusch gick vi in till Peregian och åt en aaaasgod frukost på mitt favvoställe Raw! Sen myste vi som sagt runt på stranden.

Nu ska vi snart göra hemmagjord pizza! Med cola till! Det här ljuvliga livet alltså, Gud vad jag älskar tillvaron just nu och känner mig lyckligt lottad!! (Jag vet att jag tjatar, men ni vet hur man ibland bara vill skrika ut hur mycket man älskar livet för allt är bara såååå bra!? Så känns det! )

I eftermiddag har vi handlat en massa! Imorrn ska jag och T styra en trerätters eftersom det är vår sista kväll plus fira syrran som fyller år nästa vecka. Kommer bli en fin kväll, det känner jag redan på mig! Ska nog åka till vår favoritstrand imorrn på dagen och ha picknick med!! Lovely!

So Long

Hej från oss!

Har spenderat hela dagen på en superfin strand idag! Tommy och Helen har surfat och jag har mest hängt och läst skvallertidningar och badat. Vi hade med oss picknick och åt baguetter med brie, skinka, tomat, sallad plus bigarråer, vattenmelon och nektariner. Livet! ❤️️

Heeeej

Hej vanner!

Igar var vi ute och kakade en supergod middag med massa kott. Det var killar som gick omkring med stora grillspett med nygrillat kott och sa fick man saga hur mkt man ville ha och sa skar de av sa mycket man ville ha. Det fanns 11 olika sorters kott, allt fran biff/-file till rumpsteak. Det var helt MAKALOST gott!! Imorse var vi uppe och gick till stranden med Brett och Helen (syrran och hennes kille. Barnsfritt eftersom barnen hade en sleepover igar nar vi var ute och at) vid 06.00 och sa surfade Helen, Tommy och Brett och jag korde lite strandtraning och laste och kollade pa surfarna. Sen akte vi forbi bageriet pa vagen hem och kopte farskt brod och sa gjorde vi stor frukost med pocherat agg, bacon, brod, frukt! YUMMIE! I eftermiddag ska vi spela Cricket! Forsta gg for mig och andra gg for Tommy, blir spannande!

Gud alltsa, vi har det sa bra har. Vill aldrig aka hem. Hoppas bada kanner sig mer redo for hemsdresa pa lordag, nar vi kliver pa planet. Men nu ska vi Njuuuuuta sista veckan!
Fan vad fint livet ar!

Over and out
Hoppas ni mar lika bra som vi!

Hej

Vi har kommit till Sunshinecoast och allt är suuuuuper! Ville bara säga det!
Relaxar en stund vid syrrans pool och ikväll blir st middag ute med farsan och syrran, yummie!
Adios

Sista kvällen!

Sista dagen i Trinity Beach idag. Fint väder har vi haft! Och jag började dagen med ett löppass där jag blandade sprints, backintervaller och trappträning, spyjobbigt som sig bör. Sen när jag kom hem hade Tommy vaknat så vi åt frukost ihop och sen gick vi till gymmet. Jag körde ett överkroppspass. Sen efter dusch och fix tog vi bussen in till Cairns och åt lunch och gick i en massa affärer! Shoppade en hel del faktiskt, tyckte jag fick det eftersom jag inte direkt shoppat något än, så det var på tiden! Sån mysig dag! Ikväll har vi varit och käkat en skitgod middag. Innan middagen tog vi ett dopp i poolen, som blev till en ordentlig lek och bad-session med snorkel och allt. Helt ensamma var vi i den stora poolen och vi övade handstående och annat! Igår var vi på en annan restaurang och åt en skitgod middag då med. Vi har ju lagat egen mat sen vi kom hit men nu unnade vi oss lite riktigt fint ute-käk och vin!

Nu ska vi soooova snart. Lång dag imorgon som vi tänkte kicka igång led ett gympass på ett utomhusgym i närheten :)

Natti!

Hey!

Idag har vi åkt skyrail! Det var häftigt men satan vad rädd jag var emellanåt, jag är en höjdrädd liten skit. Men det var ändå så värt det, härlig dag! Började också dagen med ett benpass och något säger mig att jag inte kommer kunna gå imorrn hehe

Efter skyrail så gick vi till KFC. Tommy fick pricka sv det från sin Bucketlist haha Själv tyckte jag det såg vidrigt ut och åt hemmalagad middag när vi kom hem istället!

Hoppas ni har det super där hemma! Imorrn ska vi ut på en heldag på yttre revet och på fredag till Cairns och på lördag åker vi till syrran och pappa!! (Pappa kommer spendera 2 dygn med oss i Peregian, där syrran bor. Fast han bor på hotell och vi i rn lägenhet) Ska bli så kuuuuul och härligt det med! Livet alltså, hur fint är det inte? ❤️️

A very good day!

Har haft en superhärlig dag! Började med en vända till ett gym här i närheten. Så roligt att vara tillbaka på ett större gym igen, superhärlig start på dan! Hade inte tappat så mycket i styrka som befarat heller vilket kändes skönt.

Sen hem för rn dusch innan vi stack iväg till ett zoo. Det var jättemysigt där och knappt något folk alls så vi hade gott om tid att strosa runt där och slapp jobbig trängsel. Man fick gå in till många av djuren bland annat till kängurur och fick mata dem. Jättesnälla och mysiga var de. Sen matade vi fåglarna med, för vi hade tur att vara i fågelhuset just när de skulle matas! Så djurskötaren som skulle mata lämnade över ett av faten till mig då jag fick mata dem, sen gick han och jag och Tommy matade klart dem! Jag hade fåglar på hela armarna och en på huvudet haha (bilderna är dock på kameran, men har bild på när Tommy matar!). Du hade inte gillat det Lotta!! Haha

Sen när vi var klara på zoot så åkte vi in till Cairns! Gick och käkade på en italiensk restaurang på esplanaden och sen strosade i affärer. Väldigt bra dag helt enkelt!

Over and out!

Hello you!

Hej hej, australia callin!
Kickade igång vår vistelse i Trinity Beach med en ordentlig influensa eller psyksjuka eller någon blandning! Illamående, smärta i hela kroppen, spytt osv (ni är nog inte så intresserade av detaljerna hehe) Idag känns det lite bättre iaf men jag är så himla utmattad, dom msn blir när man inte har någon näring i sig. Svepte en stor cocosvatten imorse för att återfukta kroppen lite iaf. Hoppas att jag tillfrisknar fort och att vi sen får vara friska resten av resan!

Idag tig vi bussen till ett lokalt köpcenter där vi matshoppade plus gick i en massa affärer! Tommy shoppade mest! Jag köpte bara ett par vanliga vita tygskor på k-mart för 3.50 AU$

Last day!

Sista dagen i Thailand, imorrn drar vi vidare. Koh Chang visar upp sig från sin allra bästa sida! Härlig morgon-hike och helkroppspass med hjälp av stenar och kroppsvikt till den mest fantastiska utsikten. Sen stor frulle vid stranden i vanlig ordning! Skulle ljuga om jag sa att jag inte kommer sakna den ;)

Nu är klockan strax efter 14 och vi har solat och badat hela dagen hittills. Havet lockar inbjudande med stora vågor som vi har lekt massor i! Love it!

Igår

Igår var vi vid ett vattenfall! Det var fint och kul! Promenerade genom Jungell dit. Såg en skitstor spindel på vägen. På eftermiddagen solade och badade vi och åt gott på vårt stamhak (Chicken cashew for me) och så gick jag iväg och tog en Thsimassage. Så jävla skönt att släppa på lite spänningar! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tänker på jobb och framtid emellanåt. Lämnade jobbet mitt i en strulig situation och omorganisation och tankarna är givetvis många, även om jag kopplar bort så gott det går

Igår kväll åt vi middag på stranden och sen spelade vi biljard, eller pool som det heter här. Jag vann två spel faktiskt efter lite tekniktips av mister T! Det var kul! Lyxade med Corona som grädde på moset för en lyckad kväll.

Strandbilden är från imorse. Körde backintervaller tills jag ville spy. Snabbt men intensivt pass, härlig start på dagen!

Hejsan svejsan!

Hello från Thailand! Här skiner solen och vädret är perfekt. Allt hade varit lovely om det inte vore för att mister Ts mage krånglar. Han ligger här bredvid mig på stranden med magknip som kommer med jämna mellanrum och jag själv har roat mig lite med att träna rumpan med mitt gummiband plus lite plankan! Ligger i skuggan och tar det lugnt. Vi har en madrass, ett beachset, snorkelutrustnibg plus en boll att roa oss med, om Tommy blir frisk någon gång. Vi har troligtvis köpt på oss mer leksaker än någon av alla ungar här på ön hehe

Idag blir alltså en lugn dag. Jag har försökt få Tommy att gå till international medicalcebter för att kolla upp vad som är fel men det vill han inte. Så synd att dagarna går åt till sjukstuga tycker jag :/ Och jobbigt att se honom ha ont. Nåväl, han är vuxen och bestämmer såklart själv. Nu ska jag gå i och ta ett dopp iaf! Over and out!

Igår badade vi bubbelbad när vi kom hem från stranden, i vår jacuzzi på rummet. Det blev lite mer bubblor än tänkt bara hihi Vi kom överens om att vi hade lite spakväll minus ölen osv.. Haha

Fin dag!

Haft ännu en superfin dag! Började dagen med promenad upp till en viewpoint vi inte varit vid tidigare. Tog en restday från gym och löpning. Åt sedan den sedvanliga frullen vid havet. Sen tog vi en Tuktuk iväg på äventyr. Till stranden längst bort på ön skulle vi och det visade sig vara lättare sagt än gjort! Vägen var bortspolad och färden gick över en hoplappad bro och sjukt risiga vägar! Till slut kom vi fram till en helt öde strand, Long Beach. Helt ensamma var vi, ovant med tystnaden och lugnet.

När vi badat och snorklat och solat och allt så styrde vi tillbaka igen, över stock och sten. Stannade också för att se mangroveträsk och en viewpoint plus att vi såg en apa lägst vägen. Mycket apor på den här ön! Häromdagen var det ett helt fält fullt med apor och apbebisar!! Jättehäftigt!

Förresten, igår badade vi med elefanter. Jag och Tommy satt helt ensamma på en elefant i vattnet som badade, barbacka och i badkläder, mycket coolt det med :D

Ikväll har vi ätit varsin sinnessjukt god pizza, hamnar lätt på topp 3 över goda pizzor!! Vi tog en paus i thaikäket ikväll med andra ord. Har käkat den fantastiskt goda Chicken cashew 4 dagar i sträck, till lunch eller middag, just love it!

Lite bilder från senaste dagarna. Dock ej på elefanterna för då hade vi med kameran och jag mobilbloggar ju!