Självkänslan

Något som är så jädra jobbigt när jag har mina depp-perioder är att jag alltid ifrågasätter mig själv så himla mycket. Alltså att jag tar illa upp för minsta lilla. Som idag när jag lämnade Maja 8.50 och de redan hade satt igång med samlingen. Dels kände jag att vi kom mitt i och störde, dels kände jag att det blev för Maja en känsla av att komma för sent. Vi har 8.30-13.30 som tid på förskolan men eftersom det är jättestökigt att lämna 8.30 för det är så långa som kommer då, så har jag valt att sikta på 8.45 istället. Är inte heller särskilt mottaglig för stress just nu vilket gör att lämningarna blir stökiga vid den tiden och jag glömmer alltid att lämna nåt eller berätta nåt för pedagogerna. Det räcker med hämtningen då det alltid är fullt ös. Iaf så har jag fått uppgiften att samlingen börjar 9.00 och då har det känts lagom att komma omkring kvart i. Hur som helst, får prata med personalen om det och vad de tycker. Om de har samling tidigare så får vi lägga om vår morgon bara, kanske komma lite innan halv istället.

Ett annat exempel är att Hollie inte ökat så mycket i vikt som hon gjorde från början och jag har därför blivit tillsagd av sköterskan att ge tillägg. Hon har ökat i vikt varje besök men inte tillräckligt. Tar det såklart personligt och det känns jättejobbigt att jag inte fattat att hon inte blivit ordentligt mätt. Håller på och ältar det, att hon är så rörlig, kräks mycket osv, istället för att bara acceptera att hon behöver mer näring just nu, utan att lägga en värdering i det. Sen jobbar jag ju hela tiden med mig själv och pratar med både Tommy och peppande vänner om det för att få mer perspektiv. Till exempel sa min fina vän att jag borde vara glad för att Hollie tar flaskan och att jag har möjlighet att ge tillägg på ett enkelt sätt. Precis vad jag behövde höra och direkt kändes det så mycket lättare❤️ Men åndå, det är jävligt jobbigt och jag blir trött och arg på mig själv som tar åt mig för minsta lilla. (Jag brukar dock lyckas hålla det inom mig rätt bra, alltså inte agera på känslan) Jag vet ju innerst inne att jag gör så gott jag kan och att det är viktigt att kunna ta emot konstruktiv kritik med en bra inställning. Det kan jag ju verkligen i vanliga fall. Kommer nog snart komma på benen igen, tror att det är påväg åt rätt håll för de sämre dagarna blir färre, de bra dagarna kommer oftare 🌟

Nåväl! Nu ska jag och Hollie strax sticka iväg och hämta storasyster! Hoppas ni har en fin vecka!


Kommentarer
Postat av: Annso

<3 <3 <3 du är så fantastisk på alla sätt och vis och gör ett grymt jobb både med dig själv, tjejerna och massa annat så tänk på det och var STOLT över dig själv! Det är bara Du som är den bästa mamman till dina fina tjejer, så det så! <3 glad att det vi pratade om gjorde så att det kändes lite bättre. Många kramar

Svar: Tack finaste du❤️😘
La-La Land

2016-11-20 @ 21:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback