Girls night in!

Tommy är på hockey och middag osv ikväll. Jag och tjejerna skjutsade honom vid 13 och sen åkte vi till våra gamla hoods och gick till några lekparker. När vi lekt färdigt åkte vi hem och lördagsmyste, aka lekte med lego, kollade Pippi och käkade popcorn och clementiner. Innan 19.30 sov mina båda busfrön sött och här ligger jag i soffan framför sex and the city-filmen och passar på att blogga.

Igår var vi hos Annso, Linnea och Andreas och bakade pepparkakor och blev bjudna lunch, lyxen i det! 🌟 Sen på kvällen skrotade vi runt hemma hela familjen och adventspyntade hemma (mest Tommy) och nu är det juligt mysigt här❤️

Jag är mycket piggare och gladare nu och det känns fantastiskt! Efter en dal kommer alltid en topp och jag är påväg mot den nu och det är såååå härligt. Har så himla kul med barnen just nu och det mesta flyter på så himla bra plus att jag älskar huset vi bor i och lin fantastiska pojkvän. Förutom den lilla detaljen att de hittade cellförändringar vid senaste cellprovet så jag ska komma till kvinnokliniken inom de närmaste månaderna. Nu njuter jag varje dag fram tills jag ska tillbaka och får veta hur illa det är. Livet är så jädra värdefullt och sen jag föddes har jag levt med en dödsångest i bakhuvudet och sen mamma gick bort och jag själv blev mamma så andas varenda nerv i mig dödsångest. Det är helt fruktansvärt att bära på men tvingar mig samtidigt att inse att varje dag och varje timme är så otroligt värdefull och att livet kan ta slut precis vilken sekund som helst. Därför måste vi göra mesta möjliga av varje dag, leva fullt ut och våga saker. Livet är för kort för att sura, inte älska, jobba med något tråkigt, gå in i självömkan, låta tid gå utan att göra något med den.



Veckan som gått har jag och Maja varit i skogen, gjort två adventsljusstakar, pysslat, myst en massa och hjälpts åt att laga mat på eftermiddagarna. I övrigt har jag tränat bra, myst med Hollie och varit på BVC bl.a. Jättefin vecka bara! Här kommer lite bilder från den:

Ikväll fick Hollie testa gröt för första gången, min stora lilla tjej. Hon var lite skeptisk men det var ju första gången!

Jag har börjat på en liten paketkalender till Maja. Usch, vågar knappt uttala det i vårt överkonsumerande samhälle. Till mitt försvar så är det mest smågrejer och sånt man kan använda för att göra aktiviteter ihop ex olika pysselgrejer, memory och upplevelser ex baka julgodis med mamma, baka chokladbollar med pappa, bygga koja med mamma och pappa, gå på skogsutflykt med hela familjen 🌟

Ha nu en superfin första advent!

PS I veckan lärde jag mig äntligen vad PK är, som jag hört och läst så mycket på sistone men inte fått nåt sammanhang med. Politiskt korrekt betyder det, om någon mer än jag missat det haha Natti!


Kommentarer
Postat av: Annso

Kloka ord från en klok tjej <3 tack för en jättemysig dag!

Svar: Tack själv vännen❤️
La-La Land

2016-11-28 @ 23:32:04
Postat av: Sara

Kram!
Känner med dig! Den dödsångesten delar jag med dig och jag vet vad du stångas med, ffa nu med cellförändringarna😔. Jag tänker på dig och skickar en stor kram! Hoppas vi ses snart!❤️

2016-11-29 @ 13:27:26
Postat av: Sara

Kram!
Känner med dig! Den dödsångesten delar jag med dig och jag vet vad du stångas med, ffa nu med cellförändringarna😔. Jag tänker på dig och skickar en stor kram! Hoppas vi ses snart!❤️

Svar: Tack så mycket vännen! ❤️Ja vi måste absolut ses snart. Ni ser ut att ha det magiskt härligt🌟 kramar😘
La-La Land

2016-11-29 @ 13:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback