Tips

Tips till andra förlossningsrädda väntande mammor: Läs inte månadens Mama. Min stress började lägga sig så smått tyckte jag och så läste jag det där och skräcken galopperar i magen. Så trevligt att läsa att förlossningsskadorna ökar, många blir flyttade att föda på andra sjukhus och att vård och säkerhet är allmänt dålig i samband vid födande och allra allra värst är det på sommaren. Tackarrrrrrr 
Känner mig verkligen pepp på hela den här: " jag ska föda barn mitt i sommaren och det finns inga tillgängliga barnmorskor-grejen"




Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår dig! Var själv lite orolig då för ett år sedan, över att bli hänvisad till annat sjukhus etc. Isa kom ju i slutet av juli och det var aldrig något snack från ackis när jag skulle in. Var även inne på koller innan då jag hade så mkt sammandragningar etc och fick alltid komma och fick ordentliga kontroller. Även om de (bm) säkert är såååå underbemannade så märkte iaf inte jag av det. Jag hade en uska hos mig hela tiden och bm under den mest aktiva fasen samt efter. Jag hoppas dock landstinget löser detta återkommande problem som man hör om varje år för det är ju sjukt att det ska få lägga mer stress och oro på föräldrar än det redan är. Och arbetsmiljön för de som jobbar, hm.
Iaf, det kommer gå bra ska du se!!!
Kram❤️

Svar: Tack vännen! Jo och eftersom vi redan blivit hänvisade en gång så känns det ju som att det kommer bli så. Har inte tänkt på den biten den här gången dock tills jag fick den där artikeln i ansiktet 😫 Skönt att höra att allt kändes bra för dig iaf!! Kramar
La-La Land

2016-05-14 @ 08:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback