Minskade fosterrörelser

Igår kväll insåg jag att jag inte känt mini på hela dagen. Efter mycket buffande från mig och Tommy fick jag någon buff tillbaka men inte mer än så. Inte heller buffande på kvällen när jag skulle sova vilket jag alltid annars får. Inte heller på morgonen och förmiddagen idag fick jag något gensvar. Insåg at jag behövde ringa förlossningen och fick en tid direkt för att kolla upp det. Efter en kurva och ul visade det sig att mini verkar må bra där inne och det var en enorm lättnad att höra det. Men läkaren var noggrann med att påpeka att om fosterrörrelserna fortsätter att utebli måste jag höra av mig igen för bebis mår bra just då, när kurvan togs men allt kan förändras snabbt. Det är skönt att bli tagen på allvar när det gäller sånt här för det är så fruktansvärt läskigt att tänka att något ska vara fel på min lilla mini därinne i magen. Hoppas hon ska komma tillbaka till den aktiva lilla buse hon varit hittills. Extremt läskigt att ha en bebis som rör sig väääääldigt mycket hela dagarna till att känna inget. Inser att helgen kanske varit en aning för stressig för mig och att allt jagande på Maja och bristen på vila både idag och i helgen inte varit det bästa. Ska försöka ta det mer lugnt nu och lyssna mer efter mini och se till att hon rör sig och verkar må gott❤️

Jaha och så var semestern kickstartad.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättebra att du tar det på allvar och att du kollade upp det! Fortsätt så!
Kan ju vara så att hon lugnar sig lite pga att det närmar sig, att hon vilar upp sig. Oavsett, försök att få så mkt vila du kan och fortsätt lyssna inåt. Snart är hon här!❤️

Svar: Ja det kan ju vara så men det är ju så väldigt väldigt svårt att veta. Läkaren trodde att det kan vara Förvärkar/sammandragningar den här smärtan jag har i nedre delen av magen och antyder kan va därför hon är mer lugn. Har känt henne flera gånger ikväll dock och är så glad över det❤️ Hoppas ni har det hur bra som helst, det verkar så på alla härliga och jättefina bilder! Kram😘
La-La Land

2016-07-04 @ 19:26:18
Postat av: Syster

Ja, det är jättebra att du tar det på allvar! Lilla Mini <3 Det kanske börjar bli trångt åt henne därinne? Snart dags att hon kommer nu tycker jag!! Moster längtar ju efter henne <3

Svar: Ja, det kanske gör det! Ikväll har jag dock känt henne flera gånger vilket varit hur skönt och mysigt som helst❤️ Ja det tycker jag med, längtar också såååå mycket efter henne! Puss och kram och tack❤️
La-La Land

2016-07-04 @ 20:31:36
Postat av: Anso

Vilken läskig känsla <3 så bra att du ringde och att allting verkade bra med lillan! <3 inte långt kvar nu! Många kramar!

Svar: Tack finis! Ja usch, inte roligt. Idag har jag iaf känns henne flera gånger redan❤️ kram och ses på torsdag!
La-La Land

2016-07-04 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback