Från ett barn till två

För ett tag sen pratade vi med några vänner om det här med att folk säger att det är största skillnaden att få två barn, ingen större skillnad när man sen för tre. En av vänner na sa att största skillnaden måste ju ändå va att få sitt första barn.

Nuuuu fattar jag vad alla menar, om att det är en sån stor förändring att få två barn. För mig är det en mycket större skillnad att få två barn än att gå från noll till ett barn. Att få ett barn (i vårt fall! Vet att det är väldigt olika för alla) var inte en jättestor skillnad i livet för oss. Maja var en lugn och mestadels nöjd bebis och bebistiden var otroligt mysig. Första veckorna vi hade tillsammans alla tre var fantastiskt fina verkligen. Detta trots att vi kämpade på med nätter innehållandes amning, pumpning och sond varannan timme nätterna igenom.

Nu har jag hunnit vara 2-barnsmamma i lite mer än två veckor och hallihallå vilken omställning! Hinner göra minimalt varje dag och dagarna rinner på i en rasande takt. Vår småtrotsiga lilla tvååring är överallt hela tiden och kör på i 100% varje vaken minut typ. Förutom när vi sitter ner och läser vilket är ungefär vad jag kan få till under dagarna eftersom mini helst vill amma hela tiden och har ett otroligt stort sug- och närhetsbehov. Det här har gjort att Tommy och Maja lever ett liv parallellt med mig och Hollie typ. Jag försöker hinna ut till dem ibland men efter amning, blöjbyte, amning, kräk, klädbyte och ner i selen så är ju Maja typ redo att gå in igen haha En kväll förra veckan såg vi dock på lejonkungen tillsammans alla fyra och det var så mysigt! Och ett par kvällar har vi varit i blåbärsskogen tillsammans allihop, också supermysigt❤️
Klart det blir annorlunda med tiden och ju större Hollie blir. Menar bara att jag förstår tvåbarnschocken som folk snackar om. Den har definitivt träffat mig med hehe. Idag har jag dock varit inne i stan och köpt lite kläder åt min kropp som Inte passar i något av mina befintliga plagg och sen när jag kom hem gick jag en promenad med tjejerna och sen tränade jag hela passet i 'träning för nyblivna mammor' medan Tommy la Maja och nu sitter jag här och bloggar för Hollie sover fortfarande! Galet! Fullspäckad dag ju!


Kommentarer
Postat av: Annso

Så är det verkligen, det är fullt upp mer eller mindre hela tiden men känns inte som att man hinner nånting. Men man gör nog mer än vad man tror/vad det känns som ibland.Man har ju inte möjlighet att bara njuta av det nya lilla livet heller som man hade första gången, eller vara i sin egen lunk efter dagsform utan man måste ju köra på som vanligt. Ska bli så mysigt å ses! Kramar till er <3

Svar: Haha nej det är ju verkligen nåt helt annat! Men det är nog som du säger, man gör ler än man tänker på under en dag! Ska bli spännande att SF hur dagarna blir framöver💕 Ja det blur mysigt!! Kram
La-La Land

2016-08-15 @ 21:45:06
Postat av: Em

Förstår att det är omställning och att man inte hinner nått alls, att det känns som det iaf :) ni har så fina tjejer!<3 längtar tills vi ses! Ta hand om er och njut så mkt ni kan! Kram till er!<3

Svar: Tack så jättemycket vännen! Det gör jag med❤️ Det ska vi absolut göra! Kramar
La-La Land

2016-08-16 @ 21:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback