Skjut mig i huvudet

När vi åkte till Värmland rubbades Majas alla rutiner och hon började vakna på natten och härja. Det här har hon fortsatt med sen vi kom hem och hela veckan (utom i måndags tror jag det var) har vi varit vakna 1-2 timmar mellan 4-6 med en jäkligt stökig bebis som vägrar sova. Hon vaknar och står upp i sängen och vrålskriker. Vi har liksom bytts om att sitta med hennes i knäet i hennes rum under natten. I vanliga fall går vi ju upp 6 så som idag när jag inte lyckats få henne att somna än och klockan redan är 05.45 så är det lika bra att gå upp med henne. Känns ffa mentalt så otroligt utmattande. Dessutom blir hon ju inte världens roligaste bebis på dagen när hon inte sover 😒🔫 och jag blir väl inte världens gladaste morsa heller. HATAR att inte få sova ordentligt och ibland gråter jag på nätterna för jag blir så otroligt trött och frustrerad när vi inte kan få henne att somna om. Hon somnar ju vid åtta varje kväll och sover utan uppvak till 4-4.30. Vet inte vad vi ska ta oss till. Tips mottages tacksamt! (Hon får välling innan hon lägger sig och är inte hungrig. Har ändå provat ge välling på natten men det hjälper inte heller. Hon har ju sovit perfekt hela nätterna flera veckor innan den här skiten). Maja har ju sovit lite extra på dagen för att slippa så mycket gnäll och även jag tog mig en lur igår förmiddag för jag var sådär Snälla skjut mig-trött.



Kommentarer
Postat av: Sara

Usch!! Jag minns hur det var!! Fruktansvärt! Grät nästan varje natt när det var som värst mer Noah. Troligtvis har hon ett utv-språng nu och mkt att bearbeta. Ffa motoriska framsteg. Det låter så drygt, tro mig, men troligtvis är det bara en fas. Bäst är nog att fortsätta hålla alla rutiner ni skapat för en tid framöver, om ni kan! Med så få förändringar som möjligt och kanske begränsa intrycken under dagen ett par dagar. Låt henne sova sina två pass på dagen, men verkar hon pigg på natten och liksom vill upp o leka kan ni prova att korta ner em-passet något. Det här är liksom inga expertråd, bara gissningar.
Ni vet att Maja "kan" sova så troligtvis löser hon det på egen hand ganska snart. Att ni finns nära och ger trygghet och att hon får tanka närhet är också viktigt och superbra genom alla dessa språng. Försök att vila du med, någon av Majas sovpass på dagen. Ta hand om er!! ❤️❤️❤️

Svar: Åh tack Sara för råden, verkligen! Det är så skönt att få råd av någon som gått igenom allt det här ett par gånger redan! 💕 Ska tänka på det där med intrycken. Vi har haft en ganska lugn vecka utan så mycket öppna förskolan, så det känns ju bra. Har varit ute och gungat endel bara Maja och jag eller med någon kompis. Hon är ju igång och reser sig mot allt och ska stå upp och går korta sträckor med stöd av möbler så det är så klart som du säger, en utvecklingsfas. Ibland glömmer man bort att hon fortfarande är så liten eftersom hon sovit bra i långa perioder och hon utvecklas så mycket. Jag vet att jag behöver vara mer tålmodig med att hon har olika faser.
Jo det är ju trösten, att vi vet att hon 'kan' sova. Har precis sovit en timma med Maja på bröstet, bra för både henne och mig ❤️️
Hoppas vi kan ses någon dag nästa vecka!! Och att Tuva kryar på sig snabbt! Kramar😘
La-La Land

2015-04-10 @ 10:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback