Välkomen efterlängtade fredag!

Fredagen är här och jag håller på och städar och fixar hemma i lägenheten. T kommer nog hem från jobbet om en liten stund med och ännu lite senare kommer Kingen. Jättefin fredag! har haft en lovely dag på jobbet dessutom med bästa akollegorna man kan tänka sig. Fredagströtta och allmänt lite fnissigt mot eftermiddagen, precis som det ska va!
 
I onsdags efter att jag hållt en förflyttningsutbildning hela dagen så tog jag mig ut på vad som skulle bli en lång skön PW. Slutade med att jag testade några stapplande löpsteg och kroppen kändes så jävla härligt pigg och jag fick känna ett enormt endorfinrus i kroppen. Fy vilken underbar känsla det är och gud vad jag har saknat det. Det är det bästa som, finns att känna de där endorfinerna som kommer tillsammans med känslan av att man flyger fram. Men underbart är kort och jag höll mig själv till att springa max en låt i taget (3-4 minuter) och gå långt emellan och sammanlagt kanske jag sprang 15 minuter, men gud så värt det det var! Inte fick jag ondare dagen efter heller. Idag var jag på nytt hos kiropraktorn och hon vidhöll att hon på intet sätt tappat hoppet om att jag kommer bli bra och det kändes så skönt att höra. Hon sa att hon varit med om andra unga vältränade tjejer som det också tagit lång tid för att bli bättre. kanske för att man belastar kroppen rätt kraftigt med en felställning i kroppen och starka muskler som drar åt fel håll?
 
Nu ska jag snart börja med käket. Tacos och fredagsmys it is!
 
Over and out och ha en fin helg!
 
Kvällens låt: Mumford and sons - Hopeless Wander (Egentligen kan jag rekomendera hela deras senaste platta 'Babel' faktiskt när jag tänker efter. Perfect on a friday night like this.
 
Glömde skriva om vår fredag i Stockholm. Den spenderade vi med att träna (väldigt lätt och försiktigt givetvis, basta, bada och bara ta det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback