Träningsutmaningen hösten 2012

Har ju nämnt den här hälso- och träningsutmaningen som vi påbörjade förra måndagen, för en vecka sen. Vi ska ju hålla på i 12 veckor och försöka toppa formen lite. Jag som sagt att jag aldrig ska bli en sån som bara kör myskvällar och lägger på mig en massa sambokilon har ju trots allt trillat dit litegrann haha Inte så att det är någon katastrof skedd eller så, men ja ni vet. När vi hade distans så ville man ta tillvara all tid man hade och det blev mycket mys och mycket godis (som vi båda äääälskar). Och det är jättemysigt! Men inte till vilket pris som helst. Lagom av allt som man säger! Jag vet ju precis hur jag håller mig på en lagom nivå så nu vill jag bara hamna kring min trivselvikt/form och sen kommer det va piece of cake att ändå kunna unna sig godsaker emellanåt, för det vill jag inte för allt i världen vara utan :) Vi älskar ju båda att träna och peppar gärna varann och tränar ofta ihop, det har vi gjort hela tiden, så ofta vi kunnat men så klart ännu mer nu när vi bor ihop. Men ni vet hur det är, sommar, semestrar und so weiter. Hur som helst så bestämde vi oss för att köra igång en hälso- och träningsutmaning. Det är ju viktigt att man känner sig bekväm med sig själv och fin (pojkvän är ju atleten själv med universums snabbaste förbränning, vi är varandras motsatser när det kommer till det haha). Så pojkvän har som mål att bygga lite muskler och lägga på sig muskelmassa och jag vill loosa några kilon och bli tight tight tight! Älskar såna här utmaningar och att ha ett mål att jobba mot, det är så kul och peppande!
Så de här veckorna blir betoningen på träning, god och nyttig mat och ingen alkohol och godis.
 
Första veckan har gått jättebra. Inget sockersug, inga snedspråsng, lagom med träning:
Måndag: Intervaller på bandet + styrka (powersets överkropp/underkropp)
Tisdag: Spinning 55
Onsdag: se måndag
Torsdag: Powerwalk 45 x 2, i övrigt vila
Fredag: Spinning 55
Lördag: Se måndag
Söndag: Powerwalk 45 min
 
Resultatet är en pigg och glad tjej och minus 1 kg på vågen, alltihop på en måndag! Som bekant var jag ju rätt nere förra veckan så med tanke på det är jag riktigt stolt över mig själv som gjorde en riktigt bra vecka! Vecka 2, nu köööör vi!
 
Tjipp tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback