The year of 2009 - Part 4

JUNI - "Vilsen men lycklig"

Martin och Annika bjöd in till tacos och kubb i gräset. Med efterföljande glass i hamnen så klart.

Hade en rejäl släng av PMS och i början av månaden gick tennisen skit.

Jag köpte en byxdress.

Hade en av mina sömnlösa perioder.

Jag såg studenter på gator och torg och blev både vemodig och nostalgisk. Kunde inte riktigt fatta att det var 6 år sedan min egen student.

Nationaldagen
spenderades i Antes sällskap med tennis (det vände och började gå bra igen), middag på Cimbis uteservering, fotboll på Bykarns, alkohol, paviljongen och slutligen efterfest.

Försökte motivera mig att söka lite jobb eftersom jag inte visste hur länge mitt vik skulle hålla i sig. Gick inte så bra.

En gammal kärlek från högstadiet hörde helt oväntat av sig per sms. Han hade flickvän och jag fattade inget.

Jag hängde mycket med Mr P och ännu mer med Ante.

Tränade precis lagom mycket och spelade tennis regelbundet, oftast 2 dgr/vecka.

Jag testade brillor men köpte inga. Hittade inte de rätta.

Fick ett gäng nattliga samtal från en yngling i staden.

Jag försökte precis som tidigare månader, att få nytt fokus, lämna det gamla bakom. Det gick inte så bra.

Jag var rätt less på nattliga samtal och fyllemess.

Jag gick igenom en period när jag tvivlade på det mesta och inte var nöjd med något. Rastlös, trött och ville vidare.

Jag åt middag på Friden för första gången med Christina och hennes vänner från Malmö.

Jag hittade balkongen som hörde till huset jag bodde i och låg där under de fina helgerna och solade top-less med jordgubbar, vindruvor och tidningar som sällskap. Jag njöt.

Smörjde in ryggen slarvigt vilket resulterade i en smått randig rygg. Ante skrattade åt mig. Jag med.

Snöade in på polarbröd "extrem" med leverpastej och smörgåsgurka och mjölk i massor!

Jag laddade upp inför Jempans midsommarbesök:


Jen kom och vi hade en helt fantastiskt fin midsommarhelg med helt underbart väder, lagom mycket fest, god mat och härliga människor!



Alla på jobbet hade lunch-picknick vid en kollegas sommarhus en skön sommardag.

Åkte till Motala där jag mötte upp X. Spenderade en dag med Barbro, en kväll med far och en dag/kväll med broder med familj. Fantastiskt fin helg med jättefint väder och mycket familjehäng, sol och bad, god mat och mys samt en del barnpassning. Drack en jävla massa Mariestad i solen. Kände mig avslappnad och älskade livet.

Jag hämtade min tavla i Motala och skickade hem den med X.


Joggade vanliga rundan med farsan och kom i mål först. I vanlig ordning.

Spelade beach och träffade då Emma, Martin, Micke och Anneli för första gången.

Det flyttade in en ny tjej i mitt hus. Som bara pratade om Australien och sig själv.

Juni var en fin månad på många sätt. Vädret var till belåtenhet, jag umgicks mycket med fina vänner, Jen var hos mig och tennisen gick bra. Men jag tvekade mycket och grubblade ännu mer. Kom aldrig fram till direkt något. Efter helgen i Motala bestämde jag mig för att ta en dag i taget och skita i resten.

JULI - "Vem är jag?"

Jag tog reda på att jag är ett söndagsbarn och vad det betyder.

Det var jätte-jätte varmt om dagarna och det var rätt lugnt på jobbet i början av månaden. Jag och Christina åt kulglass i hamnen på fikarasten.

Kunde sitta i linne hela kvällarna. Jag bara älskade värmen.

Spelade beach och åt sedan Paviljongens helt suveräna grillbuffé en helt vanlig onsdag. Skön kväll!

Låg och slappade på Borrbystrand en hel dag med Mr P, Pontus och Ante. Och badade så klart och lekte med en boll.


Jag var i Ystad med Ante.

Jag svettades som besatt den där första helgen med värmebölja:


Använde min byxdress (eller shortsdress kanske det heter)


Brände upp hela bakdelen i solen. Trots solkräm bör tilläggas!

Jag och Ante kollade ofta på Wallander och åt lika ofta godis och drack cola.

Jag tog med nya tjejen i huset med ut så hon fick träffa pojkarna i staden och se Paviljongen.

Grillade på Antes föräldrars gård.

Hängde på Cimbis med Ante om kvällarna och inte sällan blev det en bira eller två.

Åkte hem till värmland en vecka på semester. Jag umgicks med familjen och X och Helena, var med amma och Mats i husvagnen, plockade svamp, festade, målade fönster i en husbåt, shoppade lite, badade i en pool, solade, drack öl i solen, deltog i 2 familjemiddagar, lunchade med mormor och morfar. Det var en helt okej semester men delar av den blev inte som planerat. Eller så kanske det var det de blev och jag blev besviken ändå. Och jag grät lite inombords när jag lämnade Värmland den gången.


Jag fick så smått panik i Simrishamn som var helt totalt jävla fullt med turister. Det var folk ÖVERALLT! Det gick fan inte ens att handla, köerna var ett stort jävla skämt!

Gick fortfarande långa promenader vid havet men spelade kanske lite mindre tennis.


Vi åt middag på stans Thai-restaurang en ljummen juli-kväll. Jag, Ante, Emma, Martin, Annelie och Micke och deras lilla Minnea.


Jag hade en vit fredag.

Vi spenderade en andra hel-helg på stranden! Jag började få en riktigt sjysst bränna och håret var sådär lagom snyggt blont och livfullt. Jag och Ante besökte Alers stenar när vi fått nog av stranden och värmen samma helg.

Mats fyllde år och jag var tyvärr inte hemma och kunde gratta.

Hade en mysig kväll i goda vänners lag med picknick och livemusik i Brantevik.

Min dator psykade ur helt!

Hade mot slutet av månaden massvis att göra, jobbade över varje dag. Älskade fredagarna mer än någonsin även om jag tyckte det var roligt på jobbet med.

Det här var månaden som sommaren kom på riktigt till Österlen, vi låg ofta på stranden, jag fick en jäkligt sjysst bränna och allt flöt rätt bra. Jag älskade solen och närheten till stränderna och det var rent spännande att vakna om morgnarna och inte veta vad dagen skulle ha att erbjuda. Jag var hemma en sväng och kom lite ur balans. Försökte väl hitta tillbaka till mig själv mitt i allt och jag vet att jag inte var helt lätt att umgås med under den tiden. Jag vet att jag gjorde fel ibland.






Kommentarer
Postat av: jen

sommar och midsommar var fint det! Ge mej lite värme tack..

2010-01-04 @ 18:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback