The year of 2009 - Part 3

APRIL forts.

Jag och Jempan avslutade som sagt april med en helt fantastisk Kvalborg och Valborg. Valborg satt vi ute hela dagen och bara njöt av solen, musiken, drickan och människorna. Jag fick en oväntad kyss av en gammal flamma från förr. Och vi träffade den mest helsköna stockholmaren.



MAJ-

Jag inledde månaden i Uppsala med Jempan och det finaste vårvädret.


Jag brände mig på näsan och åt årets första jordgubbar.

Jag och Jempan åkte och mötte upp de andra tjejerna hos Linda i Gävle för lite inflyttningsfest.





Jag bestämde mig för att åka hem över Kristi himmelfärd.

Jag var på dags-utbildning i Lund.

Jag längtade galet mycket efter sommaren men njöt precis lika mycket av våren.

Jag fick en dvd med samtliga L word-avsnitt av Majus så jag hade L word maraton i min ensamhet. Då fick ingen vara med, heliga timmar. Shane var så het att jag började överväga att bli lesbisk.

Jag längtade och väntade ofta efter fredagarna.

Jag såg på hockey och drack rosé.

Jag snöade in på MGMT´s låt "Kids"

Jag började hänga med Ante. Vi hängde mycket den här månaden

Vi tog ofta en bira på Bykarns innan vi slutligen hamnade på Paviljongen. En och annan efterfest förekom.

Spelade mera boule i Brantevik.

Jag sov ofta mycket och länge om helgerna.

Ante gick med på att lära mig spela tennis! Och jag bara älskade det och var hooked från första gången. Spelade ett par ggr i veckan och alltid i Baske, dit vi cyklade.


Tränade precis lagom mycket.

Funderade mycket kring känslor och gammalt oavslutat groll på hemmaplan. Kom aldrig någonstans vare sig i funderingar eller konversationer. Allt fortsatte vara ovisst.

Jag hade alltid min mobil på ljudlös. Klarade inte av att höra plinget från ett mess eller att den ringde. Folk blev irriterade för att jag aldrig svarade direkt när de ringde.

Vi grillade vid vårhallarna och spelade brännboll.


Jag solade min blekvita hy i de första varma solstrålarna och brände mig ordentligt. Precis som varje år.


Jag snubblade över det berömda svarta hålet söndagen innan jag skulle fara hem. Men jag tog mig upp rätt snabbt.

Klättrade nerför klippväggarna från Stens huvud med mr P.

Mormor och morfar firade 60-årig bröllopsdag. Jag firade att jag ännu inte lyckats få till ett enda fungeradne förhållande med en kille.


Jag berättade knappt för någon att jag skulle komma hem förrän precis när jag skulle åka. Tvekade länge och allt kändes bara fel. Åkte ändå till slut. Hade en fantastiskt fin helg i min familj samt X sällskap. Allt blev bara så bra den här gången.

Jag funderade över hur det skulle vara att vara på smällen. Det var en baby-boom på G bland 84:orna.

Jag och Jen bokade biljetter till Way out west.

Det var mors dag och jag önskade att jag fått vara hemma och krama om världens bästa mamma.


Jag var med Christina och shoppade en hel dag i Kristianstad. Brände sjukt mkt pengar!

Köpte bla denna klänning.

Jag och Ante firade de första sommardagarna med bira på Bykarns uteservering.




En natt efter en blöt kväll på Paviljongen satt jag och dinglade med benen och kedjerökte i Antes fönster på 4:e våningen. Fast Ante sa att jag inte fick, för jag kunde ramla ut.




Det här var en månad som jag verkligen försökte på alla sätt att leva där jag bodde. Den var fylld av aktiviteter, underbart sköna människor och fest. Jag tränade lagom, jag älskade tennisen och jag lekte med livet. Det var bra, riktigt jävla bra och jag var nästintill på topp. Om det inte hade varit för att jag inte riktigt kunde släppa en gnagande längtan hade jag varit riktigt riktigt på topp, rent hög på livet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback