The year of 2009

Tänkte jag skulle göra ett sammandrag av år 2009. Det har verkligen varit ett år fyllt av ups and downs, känslor, utmaningar, tårar och skratt. Jag har lärt känna en hel hop med underbara människor och jag har umgåtts mycket med min familj och mina gamla fina vänner.

JANUARI - En omvälvande månad


Påbörjade mitt 2009 med att sova länge och dela pizza med någon jag precis börjat träffa igen (X). Allt var nytt och lite hemligt och rätt enkelt. Och jag åt ofta pizza till frukost den månaden. 

I början av januari var jag på en intervju i Söderhamn som syrran följde med och körde mig till. Ett jobb det senare visade sig att jag inte fick. Jag var dagen efter på en fotbollscup en hel dag och hejade på pojkar. Jag och Helena hade en reunion med vin och snack och dans på gamla Koriander.

Jag åkte tillbaka upp till Ume-skogarna för att göra sista examinationen och ha vår avslutningsmiddag på Rex. På vilken jag vann en röd ros för att matcha min rödnad i klassen "Röadaste rodnad" samt fick en förlovningsring för att kunna hålla grabbarna i styr haha (Pga mitt nickname "Dissen").




Jag fick ett handskrivet brev från någon som sade sig vilja träffa mig. Andra brevet på ett par månader. Jag fattade inget, vem var han och vad ville han mig?

Jag och Jen kämpade med de sista revideringarna av C-uppsatsen.

Jag och de bästa tjejerna drog en sista nostalgisk utgång på NH.



Hela underbara gänget.

Vi tog examen och jag grät mer än jag trodde var möjligt under en dag.

Jag packade ner hela mitt liv i kartonger och grät lite innan jag stack nyckeln i låset en sista gång och sa hej då till den perioden av mitt liv. Efter en avskedsmiddag på Balder med de finaste samt några av våra föräldrar så gick flyttlasset till sydligare breddgrader, gamla Faggan. Mamma och Mats hjälpte mig flytta.

Jag velade mycket den här månaden och en av dessa velningar resulterade i att jag fick nattligt besök i Faggan och flytthjälp morgonen därefter.

Jag sökte massvis med jobb och var fruktansvärt deprimerad över att behöva vara arbetslös.

Jag träffade kingen ofta.

Hade en examensmiddag hemma med familjen och Rutan.


Jag sov ofta länge och inte i min egen säng och började ofta dagen med lunch på Hotellet/Killingen med mamma och ibland Mats eller syrran.

Mormor blev sjuk, vi var oroliga men hon tillfrisknade och kom hem igen.

Jag och Jen var på en intervju på Gävle sjukhus.

Jag åkte till Motala och umgicks med familjen några dagar. Försökte få distans till allt och samla nya krafter att ta tag i jobbsökandet.


Det var en månad som jag var rätt pank, mitt inre var ett uppror och jag hade långa sovmorgnar. Jag vaknade oftare i Kil än hemma. Jag blev bjuden på flera middagar och jag kände mig lite vuxen i en helt ny värld. Jag var förvirrad, lycklig, ledsen, glad. Och hela tiden saknade jag mina fina vänner från Umeå och den världen vi levde i där. Sakta men säkert började jag inse att det var borta för alltid. En omvälvande månad på alla sätt.

FEBRUARI - "Du vaknar i fel säng och är kär"

Jag fortsatte att äta kebabrulle/pizza till frukost om helgerna. Jag umgicks i princip bara med pojkar och influerades av dessa, därav den osunda frukosten.

Jag fortsatte att må dåligt av att jag inte hade något jobb, kände mig inte behövd och jag bad i princip om att få bli inlagd på psyket om jag inte fick jobb snart. Jag sökte massvis med jobb.

Jag tappade rutinerna och var dålig på att träna och äta. Gick ner i vikt, tappade en massa hår och åt mest godis om dagarna. Funderade mycket och gick timtals-långa promenader. Inte sällan upptäckte jag att jag varit ute och gått 2-3 timmar i sträck.

Jag spenderade 3 dagar i en sjuk mans sällskap (X). Han var förkyld men agerade snarare som att han var dödssjuk.

Jag fortsatte att festa helgerna igenom med kingen.


Jag hade problem med att hyra filmer. Hyrde en rumänsk och en spansk film på en kväll.

Vi grattade tvillingarna som fyllde 5 år.

Jag såg Highlander 1 och 2. Ren skit om du frågar mig. Såg även Kill Bill 1 och 2. Mycket bättre!

Jag spenderade en hel söndag åt att plöja igenom en massa "vem vet mest" och insåg att min allmänbildning är lika med noll. Lovade mig själv att börja spela TP varje kväll. Blev inget av.

Jag väntade på besked från jobbet i Gävle men de hörde inte av sig denna månad.

Jag blev jätteförkyld med ont i bihålorna. X överraskade mig med mat, glass oh myts när jag behövde det som mest. Pay back time från hans förkylning i januari.

Jag var ofta ensam och saknade all liv och rörelse i Umeå. Jag saknade vännerna, spontaniteten, dansgolven, fyllan, dimman, bakishänget, ja allt saknades emellanåt.


Jag umgicks mycket med familjen och vi hade många mysiga familjemiddagar. Det åts en himla massa brieost, kex och päron.

Mitt humör var alltför ofta fyllt av PMS. Likgiltig eller bitchig, det var min melodi.

Provade en massa kläder i olika affärer men köpte sällan något. Alldeles för pank.




Jag fick min legitimation och var helt plötsligt leg. arbetsterapeut. Jag kände mig vuxen.

Alla hjärtans dags kväll spenderades på krogen med min king.


Det här var en månad som jag ofta kände mig ensam mitt i all förvirring. Jag sökte jobb för glatta livet och försökte hålla huvudet ovanför vattenytan så gott jag kunde. Jag antar att det var under den här månaden jag fann mig själv med en hel hop nya känslor som var helt främmande för mig. Tankarna var många. Grubblade hysteriskt mycket denna månad.  Jag tänkte så mycket men sade så lite. Komunikationen fungerade inte och avståndet växte, men ändå inte. Få saker blev som jag ville.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback