Dag 9 - Min tro

Svårt. Jag vet inte vad jag tror på egentligen, förutom att jag tror på ödet. Är det meningen att du ska dö en dag så gör du det vare sig du är i Korea, på ett affärsmöte, i en bil eller hemma i din egen säng. Och är det meningen att du ska vara med en person så kommer du vara det, då löser det sig självt, allt det andra.

Jag tror kanske innerst inne på att kärleken övervinner det mesta, tror inte längre på att ensam är stark och jag tror på kärlek i en familj. Och jag tror på attraktion mellan två människor, attraktion så jävla stark att man kan ta på den. Men jag har tappat tron på mycket det senaste året, jag tar ingenting för givet och har ingen navitet kvar i den här lilla kroppen.

Men bara för att jag tror på en massa saker innerst inne betyder det inte att jag accepterar det och lever efter det. Jag satsar inte på kärleken, hatar att tappa fotfästet, hatar att låta saker hända utan att jag har kontroll och jag tycker att jag är stark ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback