Dag 5 - Vad är kärlek

Åh gud, vad svårt. Hur beskriver man kärlek. Min familj är sann kärlek för mig. Men det finns så många olika sorters kärlek. Den villkorslösa kärleken till föräldrar, syskonkärlek, kärleken till vackraste vännerna som jag själv valt, eller kärlek till nya familjemedlemmar utan blodsband. Och så kärleken till en pojke. Det kan nog vara det svåraste och mest komplicerad som finns. Jag hatar känslan av maktlöshet när man inser att man älskar någon fast man inte vill och det inte känns rätt. Men när allt stämmer är det också en fantastisk känsla som fyller hela kroppen från huvud till tå.

För mig är kärlek något stort och fantastiskt men samtidigt så jävla svårt. Men världen vore inget utan all kärlek. Det är något som det tog många år för mig att förstå. Att hur mycket jag än håller emot så kan jag inte värja mig från kärleken och jag kan inte välja vem jag vill älska. Kärleken väljer själv sina offer. Och ibland är det fruktansvärt och ibland är det bara helt fantastiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback