Tröttnat

Jag och A hade en intressant konversation i tisdags när jag var hos honom. Vi skulle kolla på film och A var tvungen och handla och skulle även köpa godis och jag erbjöd mig att följa med.

När han kom tillbaka uppstod följande konversation:
- Jag kom att tänka på en sak, förut gjorde du något sjukt brudigt.
- Jasså? Vaddå?! (Jättenyfiken, jag som ser mig själv som lite grabbig i sättet många ggr)
- Du ställde en fråga som du helt tydligt inte ville ha ett jakande svar på.
- Va? Jaha...
- Ja, när du frågade om jag ville att du skulle följa med och handla så ställde du frågan som att du inte ville ha ett ja.
- Haha, jo det är väl sant haha, var inte så sugen på att resa mig ur soffan haha

Iaf kom jag att tänka på hur ofta man gör så. Istället för att säga att man inte vill något så ska man va snäll och erbjuda sig men lägger till tonfall och gester som helt tydligt syftar till att den andre ska svar "Nej nej det behövs inte" och man kan andas ut. För man har ju varit snäll och erbjudit sig, men de ville ju inte ha hjälp...hahaha. Dock tror jag att det är totalt lika vanligt hos karlar att göra så, om inte mer vanligt. Den upplevelsen har jag iaf haha
Jaja, bara en parentes såhär en torsdag före en fredag!

Ska strax kila ner och möta upp A för glass i hamnen. (Har redan ätit kulglass i hamnen idag. Jag och några kollegor tog paus och gick till hamnen, det var fint det!)

Ciao ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback