Tomhet

Äntligen hemma från jobbet. Kommer aldrig hem i tid längre. Slutar fyra men kommer sällan hem innan fem, ofta inte förrän kring sex. Kontorslokalen ekar tom och man hör bara ljudet från smattrande tangenter och mina tysta andetag. Jag gillar lugnet och ensamheten tidigt på morgonen och sent på eftermiddagen så det gör mig inte så mkt att jag jobbar lite längre om dagarna. Det som är jobbigt är att vara stressad. Vissa dagar är jag så stressad att jag vill kräkas, de dagar som jag känner att allt hänger på mej, att jag måste organisera saker och att det ska klaffa. Men det är alltid en fin känsla när allt går i lås och jag vet att det är min förtjänst. De dagarna klappar jag mig själv på axeln. Eller jag försöker åtminstone komma ihåg att göra det.

Ska ta mig iväg till gymmet en sväng. Hade tänkt gå på spinning vid sex men det blev tight att hinna och jag orkar inte stressa. Jag är trött idag, kanske tröttare än vanligt. Trots en ovanligt lugn helg.

So Long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback