Drömmar

Tennis förut och det flyter på. Jag är helt okej på att spela men har tappat gnistan lite. Men det gäller inte bara tennisen, det gäller nog tillvaron i allmänhet. A undrade om jag inte skulle med honom och P och ta en fika o sen se en film. Men kroppen o psyket sa nej, känner mig inte social idag.

Fick ett ryck tidigare och städade upp i mitt rum. Helt oväntat och plötsligt. Får såna infall ibland. Oftast när jag behöver sysselsätta mig med något för att slippa tänka för en stund, ibland för att jag helt enkelt fått nog av att bo i en jävla svinstia.

Jag önskar mig en lägenhet igen. En alldeles egen lägenhet med ett kök med ett fönster där man kan sitta med en kopp te och filosofera över livets betänkligheter. En lägenhet full av vackra möbler och fina foton på människor som betyder. En lägenhet som är min, där jag hör hemma, där jag känner mig hemma. Dit jag kan bjuda in fina vänner på middag eller en drink på balkongen i sommarnatten. Det är vad jag önskar mig. En tillvaro där det funkar och flyter, jag är nöjd, glad lycklig och tillfreds med tillvaron där jag bor i min lilla lägnhet med balkong på 4e våningen, vita väggar, höga fönster och gammalt parkettgolv. Det är en dröm jag har.

God natt med er vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback