S: "Nej men alltså jag hörde att hon typ skar ut sina egna ögon eller nåt"

...kommentar av S ang hur sägnen om Lucia är. Hon skulle enligt S gifta sig med någon snubbe som hon inte ville ha. Han tyckte hennes ögon var så vackra så hon skar ut dem. Sen försökte man bränna henne men det gick inte så då spetsa men henne med ett svärd. Majus flikade in: "Ja precis, det röda bandet symboliserar blod. Det är iaf vad jag hört." Det är fortfarande oklart om några av ovan nämnda påståenden kring lucia stämmer. Linda, du kanske kan kolla upp det på Wikipedia, din favoritsida på internet haha

Jag o Helèn på UBC i våras. Eller var det i vintras?

Kom just hem från Majus. Har haft lussefika, kollat på Eagle eye och haft allmänt skönt julmys. Inget snack alls om skola, det gjorde vi bra! Men nu är jag riktigt trött. Detta trots att jag vaknade efter tolv idag. Inte okej fröken Alexandersson att vända på dygnet på detta vis. Tanken är att jag ska ha en skön lugn söndagsmorgon med stor frukost och när den har fått smälta lite ska jag dra en vända till gymmet. Ska ha precis en sådan söndag som jag tycker om.

Sleep Tight folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback