It aint never easy

Är lite seg idag. Vaknade första gången vid nio, sen låg jag o halvsov ett tag innan jag somna till på riktigt och vaknade upp kvart över tolv. Skönt att sova ut.

Gårdagen var skön. Förfesten var trevlig, krogbesöket var lite lamt på något sätt. Det var trevligt men jag skulle inte höja kvällen till skyarna direkt. Men jag o Jen klarade oss fint själva, precis som vi vet. Gick hem gjorde vi också. Fanns inte på världskartan att vi skulle haft råd ens med en svarttaxi.

Håller på o bakar bröd nu. Istället för att göra en hel limpa som jag brukar så har jag gjort lagom stora små frukostbullar, ska testa hur detblir. Tror jag ska göra brödet hemma i jul, så får familjen smaka. Kanske gör jag det till julafton! Lite drygt är att stället där jag brukar kolla grundreceptet har bytt ut sina recept och mitt dinkel, frukt o nötbröd finns inte längre med. Men jag kan det rätt bra i huvudet. Dessutom går jag mest på känn, måttar inte så mkt.

Nej ni lovers, nu ska jag lägga mig i sängen o vänt på att de små bullarna ska bli klara, sen lär jagslå en pling till Jen Bunny.

Latah Dudes

På Min Playlist: Lite Thåström, en nypa Ekdahl, ett mått LeMarc o ännu lite mer Horn. Mycket svenskt en trött dag som denna.

Kommentarer
Postat av: Siz

Ska bli spännnade!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback