Middagstips!

Mmmm, har just ätit fläskfilè! Det var så gott och enkelt att göra så jag tänkte jag skulle dela med mej av receptet från tasteline, så kan ni med testa, om ni tycker det låter gott!

1. Skär ett snitt längs hela filéen och fläk ut den.

2. Lägg på mozzarella i skivor, basilika och strimlade tomater. Vik ihop köttet och stick in blomsterpinnar av trä med jämna mellanrum.

3. Blanda samman olja, vinäger och krydda och pensla köttet runt om.

4. Grilla ca 20 minuter. Vänd då och då. Blanda såsmixen med lätt crème fraiche.
(Går bra att göra i ugn, det gjorde jag, o det blev inte alls torrt, bara goooott!)
138856-192
Nehej, om jag skulle ta tag i mej själv o läsa alla sidorna vi ska ha läst till på måndag kanske...hmm, ja vi får se!
Ha det! Ciao

Dagens statement: Det är inte alls waste of money att äta fläskfilè ensam. Vem är bättre att skämma bort med lite god mat än sig själv?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Precis! Haha, tack för att du håller med :}

Postat av: Kaprifol

Det där låter ju jättegott, och visst får man skämma bort sig själv. Det är ju inte alltid man känner för att ha middagsgäster.

2007-01-28 @ 20:43:52
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Liv

Klart man ska kunna unna sig godsaker trots att man är ensam. Helrätt av dig, hoppas det smakade gott :-)

2007-01-28 @ 21:21:58
URL: http://leifiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback