Vårens första dag

Har varit en fin dag, fin på alla sätt och vis! Hängde med barnen själv hela morgonen när Tommy fick sova ut en smula. Sen tog han Naja med sig och åkte och köpte cykelslang. Då sov Hollie och jag la kött i marinad, gjorde tzatziki och städade. Sen tog jag på mig min tunnaste löparjacka och brände av 15 långa backintervaller. Det var tufft och jag kände mig fan grym efteråt.


Sen kom de hem, Maja sov, Tommy fixade min cykel och jag duschade och fixa lunch åt oss. När jag fixade lunch lyssnade jag färdigt på Alex Schulmans 'glöm mig' och så grät jag en stund mitt i sysslorna, saknade mamma och kände sorg i bröstet.

Sen efter lunchen, då stack vi iväg! Jag och Maja gav oss ut på cykeltur över stock och sten, genom skogen ner till sjön. Dör hade vi picknick på bryggan och letade efter ankor att mata och pratade om livet, bara hon och jag. En magisk stund. Älskar henne så in i Norden. Sen lekte vi lite i lekparken innan hon började frysa så vi cykla hen igen. 200 meter från hemmet snurrade min sjal in sig i kedjan på cykel och återigen är den obrukbar. Typiskt! Men Tommy har livat hjälpa mig.

Nu ligger jag här så trött så trött. Tommy gick ner och skulle träna en liten stund innan myset drar igång. Vill så gärna hålla mig vaken för en stunds soffmys med honom! Ska läsa ett par sidor i 'Tid' av Alex och Sigge tills han är klar!

Tjipp


PS Körde årets första grill ikväll. Det var så galet gott, lyckades så bra med marinaden!


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en ganska fin dag mitt i livet❤

Svar: Verkligen! Hela helgen var superfin, hängde bara vi fyra! ❤
La-La Land

2017-03-19 @ 12:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback