Hej

Usch, den här bloggen har blivit så negativ och något helt annat än den var från början. Men vad kan jag säga. Den är ju lite som en dagbok och speglar väl hur jag mår över tid helt enkelt.

Idag vill jag skriva för att det varit som idag, jag har haft härlig energi i kroppen och har precis lagt en väldigt fin vän med många vänner bakom mig. Har jobbat på att vara ute i solen mycket nu när den äntligen visat sig lite och inbillar mig att jag redan känner mig piggare och gladare. Placebo eller inte, underbart hur som helst.

I fredags blev vi spontaninbjudna på hemmalagad pizza av grannarna. I lördags lekte vi ute, jag tränade ben och sen hängde vi hela eftermiddagen och kvällen hos Stina och Jerker med hela gänget inklusive alla barn. Barnen lekte förvånansvärt jättebra och vi käkade tacos och fruktsallad som snackade ikapp en massa. Och så utvärderade vi året 2016 som för några av oss var lite av ett skitår och som det har känts skönt att få vinka adjö till. Vi läste målbilden vi skrev för över ett år sedan och för några av oss stämde det helt med hur året blev och för andra stämde det nästan inte alls. Så kan det va. Fint med någon slags målbild ändå men sen händer ju livet och det kan man inte alltid påverka. Det kändes härligt att reflektera över det tillsammans med vänner man valt att släppa inpå livet och våga dela de lite mer inte tankarna.

Söndagen gick i lekens tecken. Vi var ute mycket och spelade massa fotboll i solen och åkte massa pulka. Sen kom Robin och Julia på kaffe och fika. Sen var plötsligt helgen slut och jag somnade när jag nattade Maja. Så otroligt trött senaste veckan och förra veckan la jag mig mellan 20-20.30 tre kvällar!

Lite bilder!

PS. Idag pärlande Maja ett eget armband till sin pappa på alla hjärtans dag! Och så var vi ute och lekte i solen i nästan två timmar efter förskolan, bara en sån sak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback