Halvtomt eller halvfullt

Inser själv att det var ett gnälligt inlägg av mig tidigare. Vänder man på steken så ser man det som att morfar blev allvarligt sjuk men är på bättringsvägen sakta men säkert. Tommy var med om en trafikolycka som kunde gått väldigt illa om han inte varit en säker bilförare och haft turen på sin sida. Vi fick stå för självrisken själva för att den som körde på var en skithög, MEN! Vi fick ut pengar för att köpa en ny likvärdig bil via försäkringen. 

Allt det där andra men att vi får vända lite extra på slanatrna nu, det är ju för fan en piss i havet jämfört led allt som kunde ha hänt. Den här deprimerade perioden jag legat inne med det senaste halvåret har inte precis eldat på min positiva sida om man säger så 😏 Ser fram emot att få tillbaka mig själv längre fram! Nu jobbar jag vidare på att se på livet mer som halvfullt än det tråkiga halvtomt. Tjipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback