Sorgen

Den river i mig just nu, den där bottenlösa rivande sorgen och saknaden. Jag vaknar på morgnarna med en suck och klump i magen. Tankarna går runt runt runt i skallen och ger mig ingen frid. Jag tänker på jobbiga och fina stunder från förr och jag dagdrömmer mig själv till leda. Jag dagdrömmer om att du kommer hit och hänger med mig och barnen, att jag kommer hem med barnen och hänger med dig, att vi promenerat i skogen, lagat god mat och tagit ett glas vin. Jag drömmer om allt jag velat visa dig och jag gråter över all tid med dig jag borde ha haft men aldrig fick.

Jag säger att det är så mycket med båda barnen att jag inte orkar träffa andra. Sanningen är att sorgen och saknaden river i mig tills jag knappt kan andas och energin försvinner så fort jag vaknar på morgonen. Jag krigar mot alla känslor, dagdrömmar och mardrömmar och det ständigt pågående ältandet i huvudet. Det bryter ner mig i tusen bitar. Fy helvete för hösten, för all saknad, för all kärlek och saknad och fy helvete för att jag inte fick ha dig kvar och mest av allt: fy helvete för att jag inte kan kontrollera mina egna tankar och känslor just nu.

Älskade mamma, Gud så jag saknar dig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh Terese, önskar jag va dar Sa jag kunde ge dig en Kram och bara vara med dig och barnen. Tanker pa dig

Svar: ❤️
La-La Land

2016-10-10 @ 10:03:49
Postat av: Anonym

Oh Terese, önskar jag va dar Sa jag kunde ge dig en Kram och bara vara med dig och barnen. Tanker pa dig

2016-10-10 @ 10:03:50
Postat av: Sara

Saknar ord, mem håller med dig; det är helt åt helvete. Orättvist och väldigt sorgligt. Kramar om❤️

Svar: ❤️
La-La Land

2016-10-10 @ 11:34:43
Postat av: Sara

Saknar ord, mem håller med dig; det är helt åt helvete. Orättvist och väldigt sorgligt. Kramar om❤️

2016-10-10 @ 11:34:44
Postat av: Sara

Saknar ord, mem håller med dig; det är helt åt helvete. Orättvist och väldigt sorgligt. Kramar om❤️

2016-10-10 @ 11:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback