Tankar

Tommy är ute och snurrar med vännerna och Maja sover och här ligger jag ensam i soffan. Åh! Är också sugen på en utgång ikväll! Jag och aken har bestämt oss för att slå till någon helg under våren, ska bli kul! Var ju ändå över 1,5 år sen sist.

Nåt annat. Vi satt och pratade lite förut jag och T. Känner oss ganska besvikna på att vi så otroligt sällan får besök hit av familj och vänner. Att våra familjer inte har någon direkt relation med Maja. Vi har ju vänner som har familj i Dalarna tex och de kommer hit och hälsar på både nu och då! Familjen hemma säger att det är så långt till påsk men ingen tänker tanken att komma och hälsa på oss. Så allt hänger på våra knappa 2 dagar på påsk då vi ska klämma in omkring 10 besök hos olika folk. Blir lika kul som alltid att stressa runt mellan alla. 
Jahopp det var dagens lilla klagosång. Vad mysigt haha Ursäkta!

Träningen ikväll gick superbra! 


Kommentarer
Postat av: Syster

Ooops, det blogginlägget tog som en käftsmäll!

Jag vet att vi inte varit och hälsat på er.... Det har sina skäl. Framförallt så räcker tyvärr inte vår ekonomi till. J har precis startat eget företag och det är inte alltid det lättaste, men jag hoppas och tror att det ska bli bra framöver. Jag betalar extra varje månad för Mathias på cirka 4500 kr. Jo, jag vet att jag får ett slags underhållsstöd på cirka 2500 men jag är livrädd att han inte kommer att gå till skolan och då kommer jag bli återbetalningsskyldig för x antal månader. Därför väljer jag att sätta undan de pengarna på ett konto och betala på min lön. Vilket inte alla gånger räcker till....
Jag älskar Maja mer än allt annat och önskar av hela min värld att jag skulle haft råd att besöka er minst en gång i månaden, men jag måste sätta min egen familjs välbefinnande i första rummet. Jag hoppas och tror att Maja uppskattar fler besök då hon blivit lite äldre och hennes moster kanske förhoppningsvis fått ordning på sin ekonomi. Jag försöker jobba så mycket extra jag kan varje månad, men tyvärr räcker inte det till. Jag är jätteglad för alla kort och filmer du skickar på Maja, på nåt sätt så känner jag mej delaktig då. Det är klart att det inte är samma sak som att vara där på riktigt men just nu vet jag inte hur jag ska få det att funka.

Älskar er alla 3 men räcker tyvärr inte till


Svar: Jag förstår det syrran! Klart man har perioder i livet när det är jäkligt tufft och svårt ekonomiskt och på andra plan. Men det är många fler som tillhör vår familj, inte bara du. Det är bara att det känns lite tungt ibland att inte vår familj kommer och hälsar på, särskilt när vi inte har ekonomiska förutsättningarna att komma hem. Det är därför jag skickar så mycket till dig med bilder och filmer för att du ska känns dig delaktig och jag är så himla glad för att du alltid ger sån glad och fin respons på det! Jag vet verkligen att du bryr dig ❤️️ Ibland känns det bara tufft, både för mig och Tommy. Saknar också mamma. Ibland är det svårt att inte ha någon förälder omkring bara. Tänker på dig! Ta hand om dig och jobba inte ihjäl dig❤️️ kramar
La-La Land

2015-03-22 @ 17:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback