Sötsuget

Sötsuget har inte varit alls jobbigt hittills har jag tyckt. Tills igår! Då satte det in i full kraft. Som tur var hade jag lite hälsosamma energibollar i frysen plus banan och riskakor och morötter. Ja ni fattar, det var lite drygt helt enkelt. Aldrig så jag trodde att jag skulle bryta min sockerfria januari. Sånt är inte för mig. Jag säger inte att jag ska göra en sån grej och sen inte gör det, det är bara dålig karaktär. Däremot säger jag inte att jag ska göra det om jag inte verkligen vill det och känner mig comitted till det. Iaf så tror jag att sockersuget kom sig av skitdålig sömn senaste nätterna. Bara för att jag sa högt att det går så bra nu med Majas sömn så har det helt vänt!! Inatt vaknade hon 4 (!!!) gånger. Skjut mig liksom. Och nätterna innan 2 gånger per natt. Jag vet att vissa tycker det är helt okej att Amma flera gånger per natt men det gör verkligen inte jag längre. Hon är dels stor nog för att klara natten utan amning och avbrott och dels rent viktmässigt så ser det bra ut. Känns jävligt tufft och måste ta ordentligt tag i det. Oftast brukar det bara vara någon natt här och där som det strular och sen återgår till normalt men nu har det varit 4 nätter i sträck.

Inatt blev väl värre med eftersom hon sov i vårt rum (Tommys bror är här i helgen) och hon då hör vår minsta rörelse. Men ändå. Känner mig lite nedstämd över det. 

Igår hade jag egentid och hängde med Jen hela dan! Vi började med att träna och sen en riktigt snackig långlunch på creperiet. Skitmysigt och välbehövligt! Och Maja fick kvalitetstid med sin pappa och farbror, win-win :)


Igår kväll åt vi svingod hemmagjord pizza (egen deg och tomatsås) och spelade TP, kul kväll!

Ha en fin söndag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske bara hon är/var i en period då hon vill ha lite extra snutt och närhet :-)

Svar: Det har du helt rätt i, så är det säkert :)
La-La Land

2015-01-21 @ 10:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback