Ny vecka nya tag

Så var det måndag igen.
Lillan sover och jag sitter i sängen bredvid och äter standardfrullen (kvarg, torrostade pumpafrön och solrosfrön, varma hallon och jordnötssmör). Skulle ha gått till läkaren kl 13 och kollat tumlederna och förhoppningsvis fått remiss till handkirurgen men de ringde och sa att han var sjuk så jag fick tid hus annan läkare halv fyra. Tommy skulle kommit hem på lunchen och tagit hand om Maja under tiden men nu får jag ta henne med mig istället :/ Flr det första känns det onödigt att dra in henne bland all sjukbaciller men sen så blir det så rörigt när jag har henne med och hon är ledsen och man hör knappt vad läkaren säger. Så var det iaf sist hos arbetsterapeuten. Ah well, vet ju att jag måste vänja mig. Blir samma sak när jag ska till Ackis på onsdag. Och allt annat man ska göra de närmaste åren hehe Som varje gång vi blir inbjudna på barnfritt grejer tex. Då får bara en av oss gå.

Nog om det! Helgen har varit fin och lugn. I lördags segade vi i soffan på fm och sen tig vi en promenad till Erikshjälpens second hand och fortsatte sen promenera vid ån. Sen gjorde vi (hem mest Tommy) grekisk pyttipanna och så kom Jen över på middag. Hon fixande skitgod fruktsallad till efterrätt! Mysig kväll på balkongen och det kändes som man förlängde sommaren lite ytterligare. Söndagen startade vi med nåt avsnitt True detective innan vi for iväg och storhandlade. Sen stack jag till Actic Boländerna (kommunen har gratisvecka) och mötte upp Sara där och så körde vi ett benpass! Tiden gick supersnabbt och det blev ett bra pass! När jag kom hem lagade Tommy ihop kålpudding som faktiskt var väldigt god (trodde inte jag gillade det). Säsong för vitkål nu så den är ju skutbillig, tips! Och så kollade vi på de sista avsnitten av True detective innan det var sovdags och ännu en helg nått sitt slut.







Nu äre ny vecka och nya tag som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback