Hej hopp!

Har haft en sån himla härlig måndag! Började dagen med att jogga (!) till BVC då vi var lite sent ute hehe Väl där mätte hon nästan 65 cm lång vilket innebär att hon dragit iväg lite på längden! Efter det mötte vi upp Julia och hennes lilla Leon och vi promenerade in till stan till affären Papper som har utförsäljning och 70% på allt! Heaven för två pysseltokiga mamnalediga tjejer hehe efter shoppingen där gick vi till Broströms och käkade god lunch och satt och snacka inne i värmen och gick en runda i den mysiga affären bredvid. Sen tog vi den regniga promenaden hem. 

Väl hemma tog jag te och satte mig i soffan med lilltjejen en stund. Nu ska jag snart börja förbereda maten. Lade kyckling i egengjord marinad imorse och ska förbereda sallad och Tzatsiki och potatis/grönsaker i ugn så kan jag sticka till gymmet när Tommy kommer hem, innan middagen :)

Men helgen då! Jättefin men ganska fullspäckad helg! Fredagskvällen var fylld av mys och tacos och idol. Lördag kom Linda och hennes superglada och fina son Ruben hit från Gävle och hälsade på mig och Jen. Hade en jättefin dag med dem, käkade lunch och uppdaterade oss om varandras liv. Kvällen var vi hos Jennie, Martin och Alba och åt supergod middag och skrattade mer än jag gjort på jäkligt länge!! Spelade 'Ryktet går' tror jag det hette. Så jäkla kul!!! Maja sov största delen av kvällen och det var en allmänt härlig kväll som jag kommer minnas och vi styrde inte kosan hemåt förrän närmare ettiden tror jag.

Söndagen var det ettårskalas för våra vänners son vilket var himlans mysigt! Efter fika och snack så åkte vi tillbaka in till stan och letade matstol åt Maja. Såååå svårt! Nästan alla säljer bara den där TrippTrapp-stolen. Alla har ju den men varken jag eller T tycker den är särskilt snygg. Vi vet med förnuftet att den är både säker och bra på många vis men samtidigt är det svårmotiverat att köpa en stol för 2000 spänn som man inte ens tycker är snygg hehe Blir nog blocket isf eller någon helt annan stol. Har sett endel fina men de är ju också rätt dyra. Tänk en i valnöt tex, skulle jag gärna ta! Som någon av dessa: 
Den i valnöt!

En lite snyggare variant men samma funktion som TrippTrapp.

Den är rätt fin med!

den lite mer gammaldags är fin!

Den stolen är fin med.

Funderar annars på en gammal hederlig HokusPokus (ovan) som både jag och T hade när vi växte upp haha Roligt när man kan vända på den och lite retrokänsla! Och den finns i massor av färgkombinationer!

Ah well, i-landsproblem deluxe. Hur som helst behöver en matstol införskaffas inom det närmaste eftersom det blir en hel del gröt osv och vi vill direkt vänja henne vid att mat äts vid matbordet! Får väl se om det blir ett akutbesök på Ikea endera dagen helt enkelt hehe

Nog om det! 

Söndagen bjöd på film och allmänt söndagsmys!


Hoppas ni har en fiiiiiiin måndag med!
Tjipp

PS Alla bilder är framgooglade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback