Till mamma

Älskade älskade mamma.
Imorgon är det exakt 30 år sedan du födde mig till världen. Sedan dess har du varit den viktigaste personen i mitt liv. Först levde vi några år med pappa, men de åren minns jag inte särskilt mycket av. Efter det flyttade vi och började bygga upp vårt egna lilla liv. Du prioriterade alltid mig och din villkorslösa kärlek fanns alltid där. Trots att du var tvungen att jobba så länge på dagarna för att få allt att gå ihop så kände jag alltid din villkordlösa kärlek och du var alltid bäst på att göra all vår tid tillsammans så speciell. Vi hade alltid helgmys, oftast med stekt karrè och bakad potatis och sen dipp och grönsaker framför Bingolotto eller annat sällskapsprogram. Gjorde du en drink till dig så fick jag en likadan men utan alkohol. Vi parade pengar och åkte på små resor tillsammans till Stockholm tex. Även när jag blev lite äldre och flyttade hemifrån så tog vi oss alltid tiden för varann, för att få egentid med varann. Vi brukade boka en hel dag emellanåt och ta bilen och åka runt på loppisar, stanna på mysiga lunchhak och åka till fina trädgårdar och vandra runt och beundra det hela. Jag älskade de där dagarna. Ända till slutet hade vi det, du och jag. Sista gången var när vi hade vår hela vecka den sista hösten, när Mats var på älgjakten.
 
Och här står jag nu, din lilla tjej, snart 30 år gammal och på väg att bli mamma till en egen liten tjej. Det känns så overkligt alltihop men samtidigt helt underbart. Det är som ett rosa skimmer över idag, när vi för första gången fått se vår lilla tjej på ultraljudet. Men mitt i det så känner jag en sån enorm saknad och sorg. Jag sörjer att min lilla flicka aldrig kommer få träffa sin tålmodiga, kärleksfulla och fantastiskt starka mormor. Jag sörjer att du inte finns där att dela det här vackra med mig, ge mig goda råd och ge av din kärlek även till henne. Det gör så fruktansvärt ont i hjärtat att tänka på det.
 
Men jag vill ändå berätta mamma, att jag mår så väldigt väldigt bra just nu. Jag är inte längre den där svaga, sårade själen jag var när du lämnade oss. Jag föreställer mig att det var sorgligt att se mig så otrygg och sorgsen som jag var då. Och jag vill därför berätta att jag mår bra nu. Jag har en kille som verkligen älskar mig för mig och stärker mig inifrån och ut. Och jag älskar honom så oändligt oändligt mycket. Jag har vänner som är fantastiska och ger så mycket av sig själva och finns där på ett sätt som är helt otroligt. Och sen fina fina familjen så klart. Jag är omringad av så otroligt mycket kärlek.
 
Så trots sorgen över att inte få dela detta fina med dig mamma så ska jag nu fokusera på att bli en lika fin och kärleksfull mamma som dig. Jag ska ge allt av mig själv precis som du gjorde. Jag ska ge allt för att min lilla tjej ska bli en stark och självständig kvinna med en trygg självkänsla och jag ska lära henne vad empati är, precis som du lärde mig.
 
Kommer alltid att sakna dig men aldrig att glömma dig och allt ¨det du lärt mig.
Jag älskar dig
/Din lilla tjej som sakta men säkert börjar växa upp
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

💕

2014-03-03 @ 19:44:38
Postat av: Linda

Fint skrivet till din mamma.
Grattis till vad som komma skall!

Svar: Tack så mycket Linda! :)
La-La Land

Postat av: Charlotte

Så fint skrivet Terese.. Och massa grattis till det stora som väntar!!! Kramar!

Svar: Tack så jättemycket Charlotte!! Kramar
La-La Land

2014-03-03 @ 22:58:12
Postat av: Sigrid

Här sitter man med tårar i ögonen... Så himla fint skrivet. Är så glad för din och Tommys skull! Och att det är en flicka i magen, så mysigt herrejösses. <3

Svar: Tack så mycket finis 💕 Livet är fint mot oss! Utan sorg skulle man nog inte kunna känna samma starka lycka och glädje, livets kontraster! Kram
La-La Land

2014-03-04 @ 12:22:46
URL: http://sigridoliviakarlsdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

Stort grattis på födelsedagen, hoppas du haft en fin dag! Och hurra för att ni väntar en liten flicka, fantastiskt kul! Härligt med första ultraljudet, en speciell upplevelse!

Jag känner igen mig i så mycket av det du skrev och kan fortfarande plötsligt drabbas av insikten att Ebbot aldrig kommer få träffa sin morfar. Det känns himla sorgligt mitt i all glädje.
Kram

Svar: Tack så jättemycket fina du! Har haft en superfin dag :) och är då glad och lycklig. Men Gud ja, vissa dagar är det svårare att hantera den där sorgen och saknaden än andra dagar.

Hoppas att ni mår jättebra alla tre, hälsa så gott! Många kramar
La-La Land

2014-03-04 @ 22:17:39
Postat av: Emma D

Det var jag som glömde att skriva namn på den förra kommentaren. :-)

Svar: Jag förstod det :)
La-La Land

2014-03-04 @ 22:19:03
Postat av: Anonym

Så fint skrivet Terese. ❤️Jag vet att du kommer bli en underbar mamma. Din mamma skulle vara så stolt över dig, hon var en härlig människa.Stort grattis till er och hundra tusen stora kramar.❤️Cissi

Svar: Tusen tusen tack finaste Cissi! Vad glad jag blir ❤️️ Massa kramar till dig!
La-La Land

2014-03-10 @ 09:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback