Trött Morsi

Lång natt och väldigt lite sömn. Sov någon timme där efter midnatt då Tommy koppade henne en gång men sen var det kört. Hon ammade flera ggr och om hon inte ammade så var hon missnöjd och bökade runt i sin säng och emellanåt var hon ledsen. Efter 9-amningen tröttnade morsi och gav upp och klev upp. Hade tänkt cykla in till stan och försöka få tag på en bra amnings-BH och sporttopp med bra stöd men ffa komma ut och andas lite. Har knappt lämnat lägenheten på en vecka förutom sjukhusbesök och ett par sena kvällsprommisar. Och så ville jag sticka iväg när affärerna öppnar för att slippa den allra värsta hettan. Men när jag väckte T för att säga det så skulle han iväg och byta däck på bilen. Så här ligger jag nu vaken bredvid en tungt sovande bebis som varit vaken hela natten. Hur vänder man på en bebis dygn, tips mottages tacksamt hehe

Gårdagskvällens promenix. Lite längre och lite snabbare (tycker att jag går så snabbt men när jag väl kommer tillbaka och kollar på Runkeeper så har jag ju inte alls gått snabbt haha)


Kommentarer
Postat av: Petra

Bebis och dygnsrytm alltså, ja bebisar och sömn överlag. Ett litet tips är nog att vara tydlig med vad som är dag och natt. På dagen är det ljust, låter i hemmet. På natten är det tyst, mörkt och tråkigt (när bebis blir större och vill leka mitt i natten). Det brukar rätta till sig sånt där med tiden. Här står det lite bra saker rycker jag.
http://www.babyvarlden.se/Bebis/Somn/Somn-for-barn-0-3-manader/

Svar: Åh tack så mycket för tipset! Kolade in där och det stod ju många bra grejer som jag inte riktigt tänkt på! :)
La-La Land

2014-07-11 @ 21:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback