Gbg

Vi har ju varit i Gbg i helgen och vi hade det såååå bra. Superhärligt väder, bästa sällskapet och allmänt härligt häng. Gbg är så vackert, jag gillar den stan. Jag började mina morgnar i Slottis med en PW/löprunda/backträning. Det är ju så himla kuperad terräng som verkligen inbjuder till att utmana kroppen. men sådär tidigt och innan frukost fixar jag inte allt för hårda pass så jag körde lite lagom. I övrigt har vi promenerat mycket, hängt i stan, druckit bira på ett mysigt ölhak, spelat kort, ätit ost och kex, käkat indiskt, pratat tjejsnack, pratat relationer och pratat massor i allmänhet. Tommy träffade sin bror och hans tjej på lördagen så då passade jag och Marre på att snacka lite tjejsnack!
Lite bilder från helgen:
 

Annars då? Körde ett svinhårt benpass igår. Mina ben och rumpa döööör av smärta och stelhet idag, det är liksom inte ens kul. Imorse körde jag således något helt annat, nämligen ett ryggpass. Varvade övningarna med hopprep, 100 hopp i taget, för att även hålla pulsen lite mer uppe. Avslutade passet med ytterligare lite hopp och supersettade det med mage på pilatesbollen. Mkt nöjd med morgonens effektiva och hårda pass.
 
På tal om träning. Tänkte på det här med Instagram. Har börjat analysera mig själv lite när det gäller Insta. jag har ju hela sommaren postat en massa bilder från alla mina träningar. Inser så sent som nu att anledningen till detta väldiga postande är att jag tyckt det varit så kul med ett ställe där det finns likasinnade, som också verkligen ÄLSKR sin träning och att prata och dela med sig av den. Ett ställe där det är okej att träna nästan precis varje dag just för att man mår så bra av det och har så kul. För alltid förr har jag känt att folk haft så jävla mycket åsikter om träningen, min alldeles egna träning. Att jag tränar för mycket eller att jag tjatar om träning osv. Dessutom har det inte varit helt accepterat att prata öppet om hur mycket man tränar för det har nästan varit lite fult. Folk kan inte hantera att någon tränar mycket faktiskt helt enkelt för att hon mår så jävla bra av endorfinkickarna, den grymma konditionen, att fixa vardagsstyrka med en klackspark och att också träna för att vara belåten med sitt yttre.
Hur som. Trodde jag hittat ett ställe där det var okej att snacka om det. Men nu är det istället ett tjat om att 'vad mycket du tränart plötsligt då' (inte ens sant, har alltid älskat min träning och tränat mycket). Eller 'gud vad mycket träningsbilder du lägger upp hela tiden. Vem tar ens alla de där bilderna??'. eller ' Fan du ger mig sån ångest när du härjar med dina träningsbilder på Insta'. Jag blir så jävla trött. Varför i helvete kan man inte bara vara glad för att en annan person mår bra och har kul och har ett intresse. Om ens intresse är god mat eller golf så är det helt okej att lägga upp bilder men om det är träning, ja då är man en jävla träningsnarkoman som stressar alla ens vänner. Vänner som 'ickegillar' precis alla träningsrelaterade bilder. Ja det är trist faktiskt. Allt jag vill är att inspirera andra att känna sån underbar träningsglädje som jag själv gör. Att alla ska få känna på endorfinkickarna. Att man ska bli glad och sugen på att själv träna. men så blev det visst inte. Och det borde man ju kunnat lista ut. Sverige och den där jävla missunnsamheten. usch och fy. Och summan av det hela är en sakta men säker nedtrappning av träningsbilder på Insta. Skönt va? nu slipper ni stressas när ni vräker godis från sofflocket :) (Vilket by the way aldrig har varit något jag dömt någon för. Smågodis är det bästa jag vet!)
 
Sådär, nu fick jag avreagera mig lite med.
Avslutar med lite täningsbilder!
Over and out.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jen

men T.. jag tycker du ska göra det DU vill, det är DIN insta. Det är valfritt att följa!

2013-10-01 @ 19:55:08
Postat av: Maria

Dra inte ner på det om Du inte vill de! Jag håller med Jen,det är Din insta och där lägger du ut det Du vill inte det andra vill att du ska lägga ut !!! Det är ju frivilligt om man vill följa eller inte :-)

2013-10-01 @ 20:56:03
Postat av: Linda

Äsch strunt i vad folk tycker. Själv har har visat dina bilder för brosans tjej som är instruktör i combat dina bilder och vilka grymma framsteg du gör :-) Det är så härligt med din träningsglädje! Kram du är grym!

2013-10-01 @ 21:52:03
Postat av: Lotta

Ber så mycket om ursäkt för frågan om korten när vi ¨sågs senast. Det var absolut inte illa ment... Även om det verkar som det det tagit det så.... Jätteledsen för det.....

2013-10-01 @ 22:17:40
Postat av: Ansi

Du är ju grym! Ses imorn :) kram!

2013-10-01 @ 23:15:57
Postat av: Anso

Anso skulle det ju vara :)

2013-10-01 @ 23:16:41
Postat av: Sigrid

Ja, du vet ju vad jag tycker... Det är SJUKT hur människor projicerar sitt dåliga samvete över utebliven träning på de som faktiskt inte bara tränar - utan t.om. GILLAR att träna (Ve och fasa!). Nä, snälla, ta inte åt dig av deras kommentarer och låt de för guds skull inte avgöra huruvida du laddar upp bilder på Insta. De är inte värda den makten. Punkt och slut. Fokusera på de människorna som peppar & uppmuntrar ett intresse (livsstil!) som du älskar. Puss!

Postat av: Jennie

Hejar på dig Terese!! Du inspirerar fler än du irriterar, så kör på, låt dig inte påverkas av missundsamma (stavas det så:)) människor. ♥

2013-10-02 @ 15:38:55
Postat av: Sara

Keep up!
Jag gillart vet du! Jag får inspiration av dig och även fast jag inte har möjlighet att träna som du eftersom jag har två små barn så ger dina bilder mig inspo att göra det jag kan och att känna mig stolt över mina framsteg. Du är grym och framförallt kommer du tacka dig själv för att du har en stark och hälsosam kropp om och när du ev får barn eller bara när du blir äldre.
Fortsätt med det du gillar! Det skadar ju inte nån annan!
Kram!!

2013-10-02 @ 20:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback