Hej fina lördag

Ligger ganska utslagen bredvid pojkvän i soffan framför TV:n. Har precis ätit en dundermiddag, asgod och nu asmätt! Tanken var att vi skulle städa lägenheten och rensa i garderoberna och organisera upp lite. Men vi känner oss båda lite slitna i kroppen och bestämde oss för att bara slappa ikväll istället. Blir kanske en liten kvällspromenad lite senare för att hämta vårt nyinförskaffade trådlösa bredband!
 
Igår var jag i Sthlm och mötte upp finaste Rosell, Arvid och Jen. Jag och Jen tog tåget från Uppis och mötte upp Arvid och Helén på 'Två systrar och en kock'. Åt supergott och hade det som alltid supermysigt! och Arvid var glad som en liten sol nästan precis hela tiden!
 
Jag stack ut på en löprunda på morgonen och hade bly i benen. Kom runt mycket snabbare än jag trodde men var väldigt ojämn i tempot vilket är olikt mig och sista kilometrarna gick mycket snabbt - på ren och skär vilja. Sen blev det gooooo-lunch med tjejerna och Arvid i ett soligt Stockholm. Avslutade Sthlm-vistelsen med en runda på stan. Provade ett par klänningar men köpte inget. När jag kom hem från Sthlm blev den 70 min PW med en pod i lurarna och sol i ögonen, lovely! På kvällen var det varmt och när jag och älsk åkte och handlade middag hade jag bara en sommarklänning, bara ben och kofta över. Kände en doft av sommaren och blev pirrig i kroppen!
 
Idag började vi morgonen med god frulle, min bestod av ägg, fin-grön-smoothie och grape, favorit! Sen pratade jag en stund med syrran i Australien och vi planerade bland annat för sommaren, weeeeiiiii! Sen tog vi vägen över stan på väg till gymmet. Jag shoppade hela 2 (!!!) klänningar efter mycket övertalning från världens bästa kille. Ena var långklänning av ett färgglatt och alldeles underbart missioni-inspirerat tyg. Den andra var mörkblå med spets och lång ärm och favorit-utvald av pojkvän. Också superfin. Så otroligt länge sedan jag kände mig fin i några nya kläder så det var lite lycko-shopping-rus! Klänningarna inhandlades i en mindre butik i ett hörn av Uppsala, gillar såna mysiga små butiker! Sen cyklade vi förbi Gymgrossisten och slutligen gymmet. Blev ett superbra axel och bröstpass. Och sen några intervaller på bandet som avslut. Supernöjd med dagens pass! Och nu har vi som sagt klämt i oss årets middag! Har lyxat med massvis med kött både igår och idag, riktigt proteinbombat kroppen!
 
 
En helt annan grej. Den 8:e april tog jag lite 'före-bilder' och igår, 10/5 tog jag lite efterbilder och jag har faktiskt gjort lite framsteg senaste månaden! Är det inte en liten midja man börjar ana där?! Har verkligen tagit bilderna i det mest avslöjande ljuset och man kan faktiskt se att det hänt något, om än rätt lite. Tänkte jag skulle posta ryggbilden iaf! (Det är alltså 1 månad mellan bilderna).
Obs obs! Jag väger exakt samma nu som då, har bara tightat till kroppen med lite styrketräning.

Kommentarer
Postat av: Maria

Snyggt jobbat, syns ju klar skillnad på bara en månad!!

2013-05-12 @ 10:58:46
Postat av: Terese

Taaack Maria! Bra sätt att mäta framgången istället för den satans vågen. Den visar ändå aldrig det man vill :D

2013-05-12 @ 13:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback