Hej tisdag!

Bra tisdag! Pojkvän gick upp tidigt och promenerade med mig nästan ända till jobbet (han stannade vid gymmet) och det är alltid kul med sällskap på morgonpromenaden! Sen löpte dagen på jobbet på bra med möten och hembesök och så klart skrivtid och jag hann att rensa på skrivbordet. Efter jobbet tog jag på löpkläderna och joggade hem. Har inte hunnit skriva det men jag har satt upp ett till mål, nämligen att springa hem från jobbet på under 25 minuter innan 4:e mars. Borde jag fixa lätt. Just nu är jag dock i stadiet där jag bygger upp kondisen och då måste man sätta rimliga mål.
Var och gjorde en BIA-mätning igår. Gillar det konceptet, det ger en en mer sund bild av sin kropp. För det första så tittar man på sammansättningen som kan vara jättefin trots ett par extra kilon, man ser hur mycket farligt fett man har (jag ligger på 2 och 1 är det lägsta och 30 det högsta och 13 innebär att man är på gränsen till farligt) och för det andra så har man möjlighet att se till att man ex tappar fett och inte muskler om man ska gå ner i vikt. Den PT som hjälpte mig sa att det kan vara rimligt att sikta mot att 2 av de 3 kilo jag vill gå ner skall komma från fett. Hon sa att det är supersvårt att tappa bara fett, oftast blir det att man tar lite på musklerna med men att man då istället kan fokusera extra på dem sen när man gått ner önskad vikt. Nåväl, nog om sånt tjat. Bara ett litet tips för att få en sundare bild av dig själv.
 
Gjorde så jäkla god mat igår förresten, taco-köttbullar med svart Quinoa, egengjord Guacamole, stor sallad och en till sås gjord på kryddor cremefrach och tacosås. Verkligen jättejättegott. Jag tror jag föddes till den här världen för att njuta av mat haha
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Läser din blogg varje dag och du ger mig motivation till min träning:) tack för din inspiration och fortsätt jobba på, jag hejar på dig! Kram på dig

2013-01-08 @ 21:51:54
Postat av: Terese

Vad kul att den gör det Emsan! Tack, vad peppande att höra, och jag hejar på dig :) Beach 2013 här kommer vi! Kram på dig
PS Kom till Uppis snart!

2013-01-10 @ 07:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback