Fint veckoslut!

Har haft ett par jättefina dagar!
I torsdags blev det först jobb, sen gym och sen filmquiz på Pub19 med Madde och Fredrik. God mat, gott rött, fina vänner och kul Quiz! Jäkligt bra kombo en helt vanlig torsdagskväll. Dock var quizzet skitsvårt men vi kammade hem några poäng iaf, men långt ifrån en vinst haha
Sådär såg jag ut i torsdags! Och det är jäkligt kallt ute men allvarligt, det är ju jäääävligt vackert också! Älskar att promenera till gymmet omgiven av den här vackra himlen!
 
Igår var det jobb hela dagen och sen stressa ner till gymmet för att köra tusingar på bandet.Har inte kört det förut men tänkte jag skulle testa och att jag skulle köra minst tre. Jag la upp det som så att jag spring 1 km och sen vila två minuter, sprang 1 km och sen vilade 2 min osv. Fyra tusingar blev det med endast 0,5 lutning. Började lite lätt med hastighet 14, nr 2 på 14,2 och de två sista sprang jag i hastighet 14.5. sen nedvarvning och tiden landade på drygt 30 minuter och 6 km sammanlagt. Jag tar det lite försiktigt och testar mig fram med olika intervallformer, det är kul att testa olika för att se vad man gillar och för att ge kroppen variation och nya utmaningar. Nästa gång blir det mindre vila mellan intervallerna. Sen blev det ordentlig stretch och sen 3 magövningar. Braaa pass!
 
Efter en dusch hämtade A, A och L mig på Actic och vi åkte hem till oss. Det ramlade in folk hos oss och så styrde vi en tacomiddag. Blev till slut 9 vuxna, 3 bebisar och 1 hund, full lägenhet kan man säga! Jättemysig och härlig kväll verkligen!
Stina hade handlat marängsuisse till efterrätt. Verkligen min favoritefterrätt men eftersom jag kör sockerfri januari och vägrar att hålla på och bryta det bara för att jag inte vill framstå som töntigt hälsofreak så blev det en grape för mig istället. verkligen högsäsong för grape nu, det är SÅ JÄKLA GODA!!
Fick så himla fina mörklila tulpaner av Sandra och Andreas!
 
Idag så jobbar pojkvän så Maria kom till mig vid 10.30 så vi tog en 90 minuter PW och sen gick vi hem och styrde upp lunch. Jen kom också så vi fick en kön tjej-lördagslunch! Baconlindad kycklingfilé med kokt broccoli och blomkål samt sallad och sås till. Blev faktiskt supergott! Och en jättemysig förmiddag med massa tjejsnack, såååå trevligt lördagsnöje!
Innan T åkte till jobbet imorse åt han sin lördags-lyx-frulle! Tacos med cola!
 
Promenadredo imorse! Fick 20 mörklila tulpaner av Maria, vilket jag som sagt verkligen ÄLSKAR! Satte ihop dem med mina 20 gula och det blev så himla himla fint! Gillar gult och lila ihop. Så konstigt, för i fredags när jag köpte de gula tulpanerna letade jag som en tok efter lila just men hittade inga så mörka som jag ville ha men sen kom fina vänner och liksom nästan hade läst mina tankar. Vilken tur man kan ha!
 
Nu dröjer det nog inte förrän pojkvän kommer hem. Får vi se vad vi ska göra av den här kvällen. Blir nog rätt lugnt skulle jag tro!
 
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback