Livet

Det har varit lite kämpigt över lag de senaste dagarna antar jag. I lördags vaknade jag efter en lång dröm om mamma och jag saknade så det sved och brände i hela kroppen. Låg bara och grät och hulkade. Jag får fortfarande de där sorgeattackerna även om de kommer mer sällan nu. Men de känns precis lika mycket och jag är oftast helt slut efteråt. Har längtat hem mycket också. Sommaren har varit för intensiv och jag har inte landat på hela sommaren. Kände hur jag saknar mormors kramar och omtanke, samtal med storasyster hemma i deras trädgård och alla samtal och god mat hemma hos Mats. Det är en svår balans det där när man är hemmakär. Sen är det så mycket som har förändrats det senaste året. Mycket nytt som är underbart, endel gammalt som jag saknar. Saknar väl de där långa analyserande samtalen till frampå natten med en vän som lyssnar och vet.  Men ibland måste man ta svåra beslut för att man tror på att det är det bästa. Som sagt, det är en svår balans mellan allt. Men vad jag vet är att jag behöver prata, även om mitt innersta ibland. När allt det försvann och när jag slutade hos psykologen i samma veva så tappade jag också en liten bit av mig. Jag tänker att jag ska skriva av mig i min dagbok men det blir liksom inte av. Ni vet hur det är, ibland är man bara i osynk med ens omgivning, de har fullt upp med sitt och jag med mitt men på ett annat sätt. Pojkvän är en sak, vänner en helt annan, givetvis.
 
Jag sa till Tommy att jag kanske sticker hem till helgen när han jobbar lördagen. Annars dröjer det så länge för han jobbar även helgen efter och helgen efter det får vi besök och helgen efter är överraskningshelgen och sen börjar det om med ett par helgers jobb för pojkvän igen. Vi får se hur det känns till helgen men om hemlängtan sitter i så åker jag hemåt en sväng.
 
Det är söndag och vi gör inte så mycket, tvättar och slappar i soffan. Vid halv fyra ska vi möta upp A & A i stan för middag och bio, snabba cash! Ska bli kul att se den, har sett fram emot det sen jag såg ettan.
 
Ha en fin söndag hörrni!
T

Kommentarer
Postat av: Syster

Klart du ska komma hem en sväng!! Jag är ju dessutom ledig!!! Massa kramar!!! Älskar dej!! ❤❤

2012-09-09 @ 22:53:38
Postat av: Terese

Tack fina syster. Till helgen blir det systermys och scrapbooking! Älskar dig med. kramar

2012-09-10 @ 21:28:31
Postat av: Syster

Ja, det ska bli så mysigt!!Längtar redan!!
Kram!!

2012-09-11 @ 15:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback