Hälsoutmaningen

Den senaste veckan har varit lite kämpig. Har haft sån jävla craving efter sweets sådär som man kan bli innan mens. Och överätit för jag varit så sugen. Sååå igår gav jag mig själv några treats. Igår på Sicklaloppet så hade jag handlat godsaker till pojkvän som han fick när han kom i mål men jag själv högg också in på lite vindruvor plus att jag köpt en Rawbite-raw cocao-bar. På kvällen blev det dessutom lite naturgodis. Men imorse när jag vakna kände jag mig piggare än på länge och cravingsen var som bortblåsta. Det var nog vad som behövdes efter 4 veckors strikt kost! Därför stack jag ut på vad som skulle bli en PW imorse men den omvandlades till att köra oregelbundna snabba intervaller mixat med PW första halvan och andra halvan jogg. Kände mig så pigg i kroppen, vädret var superhärligt och jag kände mig så glad. När ryggen krånglade promenerade jag en bit och sen löpte jag vidare. Blev en runda som landade på 7.12 km och 50 minuter. Träningen har hur som helst gått bra i veckan förutom att jag fått problem med kramper i ryggen när jag springer snabbt igen och smärtan i höften har tyvärr tilltagit.
 
Veckans träning:
Måndag: PW 45 minuter
Tisdag: Cirkel
Onsdag: HIIT 13 min (mellan 16-17.7 kph) + styrka med fokus stabilitetsträning överkropp
Torsdag: PW 2 x 45 min
Fredag: Cirkel
Lördag: Löpning 6 km (Fick kramp i ryggen och var tvungen att avbryta rundan
Söndag: PW/sprints/jogg 7.12 km
 
Plankan 7/7 dgr
 
 
Summering första månaden:
 
- 5 träningspass per vecka.
- Flera PW per vecka.
- Inte så mycket treats.
- Inget sockersug förrän vecka 4
- Lite tilltagande smärta i höft.
- Problem med ryggen sista veckan
- Kört plankan 6 eller 7 dgr/vecka.
haft en bra blandning mellan cardio och viktträning.
- Viktnedgång med knappt 2 kg första 3 veckorna (har ännu inte vägt mig efter 4.e veckan, men det kanske är lika bra haha)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback