Alonetime!

Egentid på G här hemma hos Alexandersson/Jonasson. Mister är iväg på grabbkväll med öl och pizza och själv ligger jag här i soffan och njuter av lite egentid! Tänkte först svida om till något lite mer stylish än min myströja och kila iväg på en liten födelsedagshappening. Men sen tänkte jag om. Naturgodis, vindruvor, Iform, tv och blogg står på agendan. Slappa i soffan som in the old days. Jag älskar sambolivet men det är en rätt mysig omväxling, när det är helt valbart och bara ibland.
 
Igår kom Ts mamma och hennes man och hälsade på oss! Så gårdagskvällen spenderades åt mat och snack och film. Idag började vi dagen med nybakat bröd och sen stack vi iväg till Tierp för lite biltävlingar. Jag har aldrig varit på en sådan tidigare så det var lite spännande för mig! Tyvärr så var vädret inte det bästa och de var tvugna att blåsa av tävlingen. Men det var en rolig dag ändå! Här är lite bilder:
 
De hade med sig alla 3 hundarna med, mysigt! (ända tills en av dem bajsade i vårt sovrum...hahah)
Hoppfulla inför att de ska dra igång igen och att regnet ska ge upp.
 
Så igår stressade jag alltså hem från jobbet för att hinna plantera blommorna, damstuga, städa toaletten, ställa iordning alla flaskor i duschen, plocka iordning på all tvätt som hängde över alla stolar, plocka upp vinterkläderna, plocka bort ALLA pysselgrejer som var utspridda över HELA köksbordet, kasta in kycklingen i ugnen, sätta på riset, kasta mig själv i duschen, få på mig något snygget, fixa mejken, sästta på stämningsfull musik, tända 40 värmeljus för hög mysfaktor...Och exakt 1,5 timme senare var jag klar, puh.. (Nej jag var inte alls uppstressad över att få besök av min (förhoppningsvis) framtida mother in law.)
 
Just ja, min Glossy box kom igår med så jag hann öppna den med mitt i hetsen haha Älskar grejerna, bara såsnt som passar mig och mitt fokus på mer naturlig skönhet!
 
Ja och här sitter jag och lipar åt Trinny & Susanna. Älskar när de kommer ut och får se sig själva!
Ha en fin lördagskväll!
Tjipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback