Tuesday. Nothing more, nothing less.

Jobbat, varit på fackmöte, varit och tränat (mage och triceps), kommit hem och mötts av inte mindre än 3 (!) betalningspåminnelser. What the fuck?! Jag som aldrig får påminnelser, jag som ta mig fan är nitisk när det gäller mina räkningar. Inte bästa tisdagen på länge.

Men nog om det. Lets talk about the weekend instead!
Inledde helgen med att boka flyg och hotell till wow åt oss alla 6, pepp pepp! Mötte upp pojkvän efter jobbet och gick och tränade på Kraftkällan. Inte vårt typ av gym. Efter ett rygg/mag-pass promenerade vi hem genom snöstormen och handlade på vägen. God middag framför På Spåret och Skavlan (pensionärsvarning, jag vet).

Lördagen tog vi sovmorgon och åt en sen frukost innan vi gick till station och tog tåget in till Sthlm. Väl där gick vi till Blueberry och handlade lite, sen vidare till ett stimmigt lunchhak och sen promenerade vi genom gamla stan bort till Fotografiska. Gick runt där och kollade på alla bilder, trivdes och hade det fint trots att det var tjockt med folk.

Den här fanns utanför fotografiska så vi fotade den såklart. Tydligen ett huvud som ligger på sidan kom vi fram till.


Efter fotografiska gick vi till en restaurang på Söder där pojkvän bokat bord. Det var ju en överraskning för mig och det visade sig att han valt en grekisk restaurang (Älskar grekiskt!) som hette Dionysos. Maten var helt fantastiskt god och likaså atmosfären. En restaurang jag verkligen kan rekommendera!

Söder på kvällen.

Pojkvän tog öl till maten, jag rödvin så klart.

Mmmm, mycket godare än det ser ut!


Vi gjorde ett undantag i vårt godisförbud och unnade oss varsinn efterrätt. Jag tog baklava och Tommy hemmagjord chokladkaka. De var himelskt goda båda två!


I gamla stan fanns det speglar på husväggarna och jag tyckte det var fint att ingen ännu slagit sönder dem. Kankse är folk mer vidskepliga än vad vi vet. Efter middag och promenad genom ett lugnt Stockholm åkte vi hem till Uppis och gick och tog ett par öl på O´connors och lyssnade på Irländsk livemusik. Jättefin kväll, älskar överraskningar och god mat och dryck, livemusik och att hänga med bästa pojkvän så klart!

Söndagen blev ännu en slapp morgon innan vi promenerade till Kraftkällan i Gränby centrum. Jag rev av 5 tunga km på bandet (usch vad dålig min kondition har blivit. Hatar det!) och körde biceps och mage tillsammans med T. Promenerade sen hela långa vägen hem och åt massor för jag kanske aldrig varit så hungrig. På kvällen fick vi finbesök av Jempa och drack te och pratade strunt.

Mycket bra helg helt enkelt.
Nu ska jag sova och vakna pigg och utvilad imorgon!

Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback