It's been a while

Guten morgen hörrni!
Har tagit lite sovmorgon idag kan man säga. Jätteskönt! Kom inte i säng förrän framåt ett-tiden inatt. Jag var på tjejkväll med tjejerna hemma hos Stina. Vi var 7 stycken, 3 av oss jobbar kvar, en har precis börja och tre stycken har slutat. Hade en supermysig kväll och det var precis vad som behövdes efter en slitig vecka på jobbet! Massa tjejsnack, tacos och kladdkaka. Ibland är det bra att man jobbar på en arbetsplats med stor omsättning på folk för man hinner få fina vänner på vägen! Tog dock tyvärr inga bilder, det är sådär ibland, man är för upptagen med att leva för att komma ihåg att dokumentera.

Veckan i övrigt har varit lite kämpig rent psykiskt, både nytt och gammalt som cirkulerat i huvudet. Jag har ju som bekant mina perioder även om de kommer glesare nu för tiden, de stora svackorna. Har lagt mig 20-20.30 hela veckan och saknad och sorg och nervositet har haft mig i sitt grepp tills jag äntligen bröt ihop och kom igen i torsdags. Oftast är det precis det som behövs. Tänker tillbaka på förra våren och inser väl hur långt jag ändå kommit sedan dess. Både kring att jag numer har någon att prata med det om men också ATT jag pratar och erkänner när det är tufft. Förra våren var jag ett riktigt vrak, och det är ju helt naturligt och inget jag försökte skynda på, men jag kämpade på med det där mest i tysthet och för mig själv (Utom när jag var hemma i skogarna och kunde prata med M, för vi tänker så lika och har funnits nära under hela den här resan). Det är det som gör hela skillnaden. Någon sa att jag ju mådde så bra förra våren och jag ville bara skratta. Tänk vad enkelt det är att dölja och vad enkelt det är för folk att se vad de vill se. Sorg över att någon man älskar över allt annat går inte bort på en månad eller tre, insikten har inte ens sjunkit in helt då. Naturligtvis mådde jag inte bra, men jag valde att inte låta sorgen synas eller gå ut över andra och jag valde att bearbeta det när jag var hemma i skogarna i trygghet och kunde prata med den som förstod. Och hos psykologen, alltid hos psykologen.

Jaha det där var ju muntert. Men summan av kardemumman är att jag idag är på topp för efter regn kommer solsken och efter en dal kommer en topp. Och kvällen med tjejerna igår gav mig en massa energi och att krypa ner bredvid pojkvän inatt var så mysigt, det bästa jag vet. Jag älskar livet.

Pojkvän är i affären och köper frukostgrejer till oss för idag blir det stor helgfrulle här i huset, smoothie, nybakat bröd, gott pålägg, grape och kokt ägg såklart!

Over and out och ha en fin dag!


Source: Tumblr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback