I´m off.

Jag åker tillbaka idag, tillbaka till Uppis. Det är skönt att det är ljust när jag lämnar skogarna och det är ännu skönare att det är strålande sol. Det är liksom så mycket enklare att lämna något när solen lyser och ljuset stannar en liten stund extra.

Fredagskjol på jobbet, fredagen innan jul.

Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobb, vänner och rutiner i Uppsala. Den här julen och nyåret har varit så sorligt, kaotiskt och så fyllt till bredden av besvikelse. Undrar om jag någonsin mer kommer se jul som en spännande och rolig högtid. Men det kommer jag nog, när jag bildar min egen lilla familj någon gång framöver.

Nu bär det snart av iväg till tåget, nytt år nya utmaningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback