Att inte ens få ett förlåt men veta att det inte spelar någon roll

I måndags gjorde jag något av det modigaste jag någonsin gjort. Jag kan flyga Paragliding i Nya Zeeland, köra WildWaterRafting på Bali, lifta i en håla i ett land på andra sidan jordklotet, peka finger åt folks fördomar och klättra upp på ett tak och dricka en bärs o röka en cigg med underbara vänner i Umeå. Det finns mycket man kan göra som kittlar i magen eller är helt jävla nerve wracking. Men det kan aldrig jämföras med att öppna sin själ och sitt hjärta för någon. Det kan aldrig jämföras med den där känslan av att ta klivet ut för ett berg och inte veta om det är ett hav eller taggiga klippor som väntar under. Men jag gjorde det, jag vågade, för att jag var tvungen. Sen kan man i oändlighet önska sig ett förlåt för allt jag gjort eller tack för att du berättade eller ta hand om dig. Men egentligen spelar det ingen roll för du vet ju varför du gjorde det och bristen på respons är bara ännu en spricka i en redan krackelerad fasad.






Kommentarer
Postat av: jen

he sucks

2011-01-06 @ 13:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback