Me and my King

Jag ska berätta hur den här sköna weekenden i Barca började. Först ringde Taxi-chaffisen som skulle hämta oss 04.30 och sa att vi var tvugna att gå ut till vägen för det var så mkt snö att han inte vågade köra in. Så i drygt 1 dm nysnö pulsade vi ut till vägen, jag i mina converse, king i sina lågskor. Väl i Taxin sa chaffisen att ryktet sa att alla bussar till Arlanda var inställda. Vi blev nervösa men hade tur och bussen gick som den skulle. Men när vi nådde Arlanda-området var det bara så att vi av någon outgrundlig anledning fick för oss att vi missat vårt stopp och gick därför av på nästa stopp som låg i Ingentans, bland bilvägar och massvis av snö. Där stod vi helt jävla bortkomna i snöstormen och försökte skrika och vinka till oss en Taxi. Tillslut stannade en barmhärtig Taxi och han sa "Vad tusan gör ni här ute?", "Eh ja det undrar vi med svarade vi". Väl vid rätt Terminal och incheckade var det dags att boarda planet vilket gick smärtfritt. Bara det att vi sen fick sitta i planet och vänta i 3 timmar och vänta medan de isade av planet ett par ggr och titta på när plogbilarna dundrade på för fullt utanför vårt plan, ute i årets värsta snökaos. Vi behövde iaf inte frysa. Vilken början på en resa va? Bara jag och King som kan få till det sådär. Det är något med oss tillsammans som gör att vi råkar ut för de mest sjuka grejer när vi är med varandra. Hur som helst, fram till Barca kom vi!


I vårt Esse.

Kommentarer
Postat av: helen

Ohvilken borjan. Nu ska det bli spannande att hora resten!!!

Kram

2011-02-15 @ 08:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback