Vänder på mig och somnar om

Jag går inte till jobbet idag heller. Vaknade upp rätt sliten, ont i hals och hostig. Gick ändå upp och klädde på mig, fixade frukost och började försöka sminka bort de mörka ringarna under mina ögon. Men sen ombestämde jag mig. Jag är inte jättejättesjuk som jag var i helgen men jag är inte frisk heller. Tänker ta det säkra före det osäkra och spendera ännu en dag i mitt eget sällskap. Det är viktigt att jag blir ordentligt frisk nu. Jag ska ju hem om drygt en vecka förstår ni, jag vill vara fit for fight då och när jag är på jobbet vill jag göra ett bra jobb och inte vara hängig och bara kunna göra hälften. Desto roligare att komma tillbaka till jobbet pigg och glad imorgon också, jag har saknat det och mina roliga kollegor allra mest!

Hade till och med gjort en matlåda till jobbet idag. Alla vet att man inte ska göra så, ta för givet för då blir det bara tokigt. Men nu har jag något att äta under dagen så det gör ju inget.

Har lästett dokument jag fått på jobbmailen samt skickat iväg lite jobbrelaterade mail men nu tänker jag vända på mig och somna om en stund.

Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback