The year of 2009 - Part 5

AUGUSTI

Jag började lyssna på Milow med Ayo Technology.

Min gamla dator crashade. Jag impulsköpte en ny dator i Ystad och Ante var med och hjälpte mig välja.

Jag var på en jättestor uppstyrd utomhusfest på ett stort fält med massvis med folk i Gyllebo. Vi var 10 pers som cyklade dit och jag blev så full så jag fick gå med cykelt när jag skulle hem. Jag irrade även bort mig på ett vetefält samma natt.



Vi spelade beach i solen efter jobbet, vid havet.

Jag bestämde mig för att åka hem i samband med GBG-vistelsen. Någon speciell fyllde år och jag längtade efter att träffa mormor och morfar och resten av familjen.

Jag upptäckte att jag hade rivmärken över hela baken som ett resultat av att ha suttit i hallonbuskar och kissat under utefesten i Gyllebo.

Jag hade några duster med biståndshandläggare på jobbet och det var lite motigt emellanåt.

Jag hade en stressig månad på jobbet och jag tränade mest spinning och styrka på kvällarna.

Vi blev bjudna på lunch av chefen på jobbet, för att vi jobbade på så bra under sommaren, trots personalbrist!

Spelade en del tennis med Ante även denna månad.

Jag var med och firade Christinas födelsedag på Friden, mysigt.

Jag solade och badade endel och det var jättefint väder.


Jag hade hemlängtan till familjen och mest av allt till mamma. Jag var förvirrad och tappade så smått fortfästet under en period.

Jag var jättebrun och hade snövita bröst.

Jag använde en gammal jeanskjol som jobb-kjol, för den hade rätt längd.


Jag saknade Ume-tiden emellanåt.

Jag önskade mig en egen lägenhet med högt i tak och stora fönster med breda fönsterbrädor som man kunde sitta i.

Jag missade Malmöfestivalen men var på Way Out West med Jempan och Maria. Superfin helg med några riktigt fantastiskt bra spelningar.

Jag var hemma bara för en natt och blev besviken, hade mysigt, fikade med någons föräldrar, lagade en sockerkaka med mormor, kramade mamma, hämtade ut en ny kamera på försäkringen och sa hej-då till någon på riktigt. Sen åkte jag tillbaka till Skåne.

Jag överansträngde foten och fick ta det lugnt med träningen i en vecka.

Jag fick en inbjudan till en stor 25-årsfest men kunde tyvärr inte gå. Passade inte tidsmässigt.

Det var Sofie som fyllde 25.

Jag var kluven över ifall jag skulle ta influensavaccinet eller inte. Till slut bestämde jag mig för att ta det.

Mamma och Mats kom till Simpan och hälsade på och vi hade en helt fantastiskt mysig helg tillsammans med god mat, vandring upp till toppen av Stens Huvud, var på Glimmingehus, en sväng till Alers stenar och en massa annat mysigt. Kan inte fatta att det bara är ett halvår sedan.





Jag hjälpte Ante att flytta in i en jättefin tvåa och samma helg hjälpte jag Annika flytta till sin Martin i Kristianstad.

Flyttstök i K-stad

Jag blev lite småförkyld, men det gick över rätt fort.

Hängde med Ante endel och kollade Wallander och åt godis emellanåt.

Bowlade och drack bira.

Jag var kluven som fan den där månaden. Det var så mycket känslor och så väldigt mycket frågetecken och besvikelse. Sakta men säkert fick jag någon slags insikt. Jag hade en fantastisk helg med mamma och Mats och ännu en gång kände jag hur mycket jag älskar min fina familj och vad det öär som betyder något i livet.

SEPTEMBER

Spelade lite tennis i början av månaden.

Bokade tågbiljett till motala.

Hade långa filosofiska telesamtal med både Jen och min kloka mor.

Jag försökte hitta tillbaka till den där starka tjejen jag var innan jag lärde mig att känna starka känslor för fel personer. Det gick väl sådär.

Jag hade några tunga ärenden på jobbet som tog musten ur mig.

Käkade en himmelskt god middag med Pär, Ante och Max på Grand. Sen blev det efterfest direkt ända fram till gryningen.


Hösten började sakta men säkert inta staden och det var inget annat att göra än att välkomna den, hur jävla tungt det än kändes.


Jag gick emellanåt timtalslånga promenader vid havet. Ensam.

Jag hade en enorm hemlängtan i början av månaden. Men det passade sig inte att fara hem just då pga olika omständighet.

Jag försökte avsluta ett energikrävan de kapitel i mitt liv. det funkade några veckor iaf. Iaf i teorin. Men i tankarna fanns du hela tiden kvar.

Jag började köra box och jag bara älskade det!

Började köra pilates och gillade det. Jag fick öva på Mindfulness som alltid varit min svaga sida.

Jag var på utbildning i Löddeköping.

Jag var på inflyttningsfest hos Ante med påföljande utgång på Paviljongen.

Jag följde av ngn outgrundlig anledning Liverpools resa i ligan via aftonbladets liveupdate. Som om det skulle spela någon roll om de förlorade eller vann.

Jag och Christina var i Malmö och shoppade en hel dag. Jag köpte bla boots och jeans.



Mamma och Mats bestämde sig för att komma ner till Malmö på hennes mammas födelsedag och jag bestämde att jag skulle bjuda dem på "En afton med Neil Young" tillsammans med mina vänner, på Debaser!

Jag blev erbjuden en jobbintervju på Uppsala kommuns Hälso och sjukvårdse enhet och tackade ja!

Jag åkte till Uppsala på intervju som gick bra, spenderade natten i Jempans legga. Dagen efter intervjun bar det av till Motala. Jättemysig helg i Motala. Mysig kväll med Barbro, fylla och middag med farsan och mys hos Johan och Kicchi och ungarna.


Jag joggade vanliga rundan med farsan och insåg att min 50-årige far var i bättre form än 25-årige jag. Ångest.

Saknade samtal med en speciell person om de ångestladdade söndagarna.

Jag firade "6 månader i Simpan".

Jag blev helt oväntat erbjuden jobbet i Uppsala. Och jag tog det och allt kändes med ens lite mer spännande igen.

Jag påbörjade min sista månad i Simpan och insåg snabbt att jag skulle komma att sakna de fina vännerna, kollegorna och den vackra omgivningen men jag var ändå mer än redo.


Mamma och Mats anlände Malmö!

Det hände mycket under september, jättemycket. Jag saknade ofta och mycket och jag funderade ännu mer. Jag kände att hösten var påväg och det var kämpigt emellanåt. Intervjun i Uppsala fick mig att fundera på framtiden och att tacka ja till jobbet gjorde att jag kände att jag levde igen. Jag kände mig mot slutet av månaden både laddad, självsäker glad och lycklig och jag var så glad över att få fira mitt beslut och mammas födelsedag med mamma och Mats i Malmö!


Kommentarer
Postat av: mamma



Så fint skrivet, ses snart

kram

2010-03-22 @ 07:00:45
Postat av: Linda

Den känns nästan som igår

fast det nu har gått lite mer än ett år



Vi spenderade söndagarna på Mariehem, vi kallade det lägenhetshäng.

Det var du, jag och vårat tajta gäng.



Sommaren, hösten och examen kom till slut

Och alla vi mot framtiden sprang ut.



Nu sitter jag här och följer ditt liv

Dumt, när det från Hofors till Uppsala faktiskt inte är ett sånt långt kliv.



Så därför vill jag till dig här säga att jag ofta tänker på dej.

Att jag ångrar att jag inte oftare ringer och bara säger "hej".



Jag hoppas att jag till Uppsala snart får komma och hälsa på.

Och umgås med en vän som jag saknar så.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback