Höstplaner

Har lite roliga grejer att se fram emot här under hösten, det har jag nog inte berättat. Nästa helg ska jag ju som bekannt till Motala och träffa, pappa, Barbro, Johna, Kicchi och mina underbara små brorsbarn! Leka av mig lite!

Helgen 23-24-25 okt ska jag, mamma och Syrran till GBG för en tjejhelg! Vi snackar god mat, shopping, hotellfrukost, tjejsnack och en massa annat kul! Jag blev så glad när mamma föreslog det. Ena dagen föreslog hon det och två dagar senare hade vi enats om en passande helg, beställt tågbiljett och hotellrum. Älskar sånt, att ta tag i saker och göra dem direkt! Varför vänta om det är något man vill?
(Det finns få saker som kan irritera mig så mycket som människor som konstant snackar om att de ska göra en massa saker men aldrig aldrig tar tag i det och får det gjort. Har haft så många sådana människor omkring mig i livet. Det var resor och gud vet allt som skulle göras. Men de kom aldrig någonstans. Skaffade kille/tjej och ett jobb som vårdbiträde på hemtjänsten ungefär. Ingen skam i det, men fan, snacka inte om allt som ska göras om du ändå inte har tänkt att uppfylla det. Så många ggr det lett till besvikelse. Precis som jag vet redan när du uttalar orden så blir jag besviken, för det händer aldrig något, det är bara tomma ord. I slutänden har det lett till den lilla realist jag nu är. Ta aldrig aldrig ut något i förskott och förvänta dig det värsta. Annars blir du bara besviken. Visst, kalla mig pessimist, själv kallar jag mig realist)

Sen ska vi ha tjejmiddag och utgång helgen som kommer. Och den 1a okt (mammas födelsedag!) ska vi på Debaser på "En afton med Neil Young". Kanske (Förhoppningsvis!) kommer även mina fina föräldrar ner till Malmö den helgen för att fira mammas födelsedag och hänger då med på Debaser. Hoppas hoppas!

 Japp så mycket fint och positivt har jag framför mig! O högst troligt lite annat. Men endel av det finns bara i mitt huvud än så länge..haha

Har pratat med far min ikväll. Han har som vanligt många kloka ideér att dela med sig av till sin realist till dotter. Det ska bli kul att träffa honom innan han far till Thai/Au. Sen lär det väl dröja förstår jag.

Hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback