Carpe diem?

Det var ett bra pass. Handlar ju mkt om att vara i nuet, kroppsmedvetenhet etc plus fokus på mage och rygg naturligtvis. Och att synka andningen med rörelserna. Det var lite av ett intro-pass visade det sig när ja väl kom dit. Det passade mej bra. Även om jag kört lite pilatesövningar på core och Body balance tidigare så har jag aldrig kört ett helt pilatspass. Bra att lära sig grundposition o andning och sånt. Mjukade upp mina leder och muskler lite med... Insåg precis som alltid när jag tränar sådant här att jag behöver öva mer på Mindfulness. När vi hade det i skolan förra hösten var det helt omöjligt för mig att stänga av tankar och bara vara här och nu. Det var precis lika nu. Men det kräver väl träning sånt där förstår jag.

En vit sandstrand och kristallklart vatten skulle helt klart vara en bra hjälp för att utöva mindfullness...haha

Sleep tight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback