Öppet hus på sjukan!

Har bestämt mig för att jag ska vaccinera mig imorgon.

Varför Vaccin undrar ni? För att alla andra tar det svarar jag. Och nej, inte alla här på min arbetsplats. Såhär är det. Eftersom jag ska byta arbetsplats vet jag inte alls vad de har för inställning där till vaccinet. På många arbetsplatser tycker medarbetarna att det är själviskt och ego att inte ta det eftersom man då kan bli smittad och i sin tur smitta andra som kanske har barn osv osv. Just precis därför har jag bestämt mig för att ta vaccinet, för jag vill inte bli mål för uppståndelse redan första veckan om ni fattar. Även fast jag inte vill. Hade jag bott kvar hade jag verkligen inte tagit det. (Sjukt hur grupptrycket påverkar. Nästan alla mina kollegor sa tidigare att de inte skulle ta det men när det väl kommer så slänger sig alla iväg till sjukan för att spruta in skit i kroppen. Hahaha)


Kommer jag sakna havet och den vackra utsikten jag har varje gång jag åker till och från jobbet? Självklart kommer jag det.

Varför imorgon? kanske är andra frågan. För att jag inte ska träna imorgon. Av säkra källor (samtliga utom 1 av mina kollegor) har fått massa biverkningar i form av frossa, influensaliknande symtom (No shit? haha), ont i kroppen, matthet, jätteont i armen så de inte kunnat sova under natten. Ja, you get the picture. Och alla dessa biverkningar går inte riktigt ihop med hård träning. Hoppas dock vara iform för att träna igen på fredag! Dessutom är det lite pest eller kolera det där. Om man inte får några biverkningar har man inget bevis på att vaccinet tagit på just mig sa vaccinsköterskan till mina kollegor.

Nu blir nog mamma nöjd iaf. Hon har propagerat för att jag ska ta vaccinet ett bra tag haha

Trött som satan.
Sofies mode, sen sängen.

Natti!


Kommentarer
Postat av: Lotta

F-n, vad ont det gör i min arm!!

2009-10-15 @ 17:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback