Det är helt jävla outhärdligt emellanåt. Men det vet inte ni.

Det har varit en fin helg i Malmö.
Fredagen var helt jävla hysterisk på jobbet och jag jobbade tills jag ville spy och tårarna brände bakom ögonlocket. Jag cyklade som en dåre hem och packade väskan på en minut och sprang till tåget. Hoppade på tåget, somna av ren utmattning och vaknade totalt förvirrad i Ystad och fatta inte vart jag var och varför alla gick av. Någon såg min förvirrade min, sa att jag var i Ystad ock skulle byta tåg för att tåget skulle vända tillbaka till Simpan (Hade ju fan varit pricken över i och ha vaknat upp i Simrishamn igen, hemska tanke efter en sådan dag på jobbet). Väl i Malmö var det bara att checka in, ta en lång varm dusch, fixa mejken och finkläderna på och vi styrde taxin mot en liten mysig restaurang. Ett par glas vin, en plankstek och en stor bananasplit senare var jag på rätt köl igen!


Mmmm glass!

Lördag kom och vi insåg att mamma  var så dålig att hon skulle bli kvar på hotellet, i sängen. Så jag o Mats drog till Tyskland själva, utan stackars mamma som fick sov/läsa på hotellet. Där handlade vi det ena och det andra. Mer än trevlig dagsutflykt! Det var oväder och bron var mindre rolig att fara över, men det gick.


Båten mellan Rödby - Portgarten

Färdkost på vägen hem!!


Lite för mycket bullar på sistone?

På färjan uppmuntrade man till snabbisar på toaletten.
På bron var hastigheten nedsatt till 50 km/h. Och regnet, ja det pissade ner.

Och jag knäppte i vanlig ordning supersnygga bilder på mig själv. Här i bilen. I Danmark. Tåls att dokumenteras.

Efter en lång frukost började Mamma och Mats "den långa resan hem". Och jag styrde stegen mot Åhlens där jag mötte upp
Hilda. Vi gick till Coffiehouse där vi blev kvar flera timmar. Helt klart ett perfekt söndagsnöje!

Annars är det full storm ute, jag letar desperat boende i Uppsala (Har ett på G men vet inte om jag ska ta det, alla dessa jävla beslut!) och updaterar mig i bloggvärlden (har varit utan båda mobil och internet i helgen).

Hoppas er söndag är skön. Min flyter på.

So Long! 

PS I fredags morse kom mamma och Mats ut till en sönderpangad ruta och saknad av GPS i bilen. Jävla folk.


Kommentarer
Postat av: mamma

TACK för att helgen var bra, trots allt.

Kram

2009-10-05 @ 13:22:10
Postat av: Lollo

åh älskar malmö!

Postat av: Terese

Klart det var en fin helg mamma! Det viktigaste för mig var att ha er här nere hos mig!

Kramar

2009-10-05 @ 21:13:31
URL: http://teresealex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback