"I carried a watermelon?"

Vet ni vad jag älskar med sommaren? Förutom att springa runt i bara brunbrända ben och ett litet linne och känna solens strålar bränna mot huden? Och förutom att jag slipper höst-vinterdeppen jag ofta ligger inne med under de mörka månaderna. Och det faktum att man kan sola och bada och festa ljusa, ljumma sommarnätter. Och grilla.
Jo vet ni, det är jordgubbar och melon (helst vattenmelon). Jag vill äta det jämt på sommarn. Äta melon och jordgubbar ligga i värmen, svalka mig emellanåt med ett bad. Och kanske en och annan kyss. Men bara kanske.

Har ställt klockan på det okristligt tidiga 05.30. Men jag vet att jag kommer snosa ett par gånger innan jag pallrar mig upp och får hoppa i kläderna och springa ner till cykeln för att hinna. Men det är okej, för jag hinner och det löser sig.

Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback